Manifestació per demanar el soterrament de l'R2 a Montcada. Arxiu
Montcada i Reixac

Compromís per soterrar les vies de l'R2 a Montcada a partir del 2020

El soterrament tindrà un cost de 300 milions d'euros i afectarà tres quilòmetres de via, i es preveu que les obres duraran 3 anys

RedaccióActualitzat

L'any 2020 començarà el soterrament de les vies de l'R2 al pas per Montcada i Reixac. Les obres, que costaran 300 milions d'euros, duraran tres anys i arriben després de dècades de mobilitzacions veïnals i de gairebé 200 morts per atropellament.

Els veïns fa més de 30 anys que ho reclamen, i ara sembla que el soterrament serà una realitat a partir del 2020. Per Montcada i Reixac, hi passen quatre línies de Rodalies. El projecte inclourà una tercera via, per esponjar la circulació de combois. Aquesta tercera via arribaria fins al terme municipal de Montmeló i obre la porta a millorar la xarxa de Rodalies amb més trens semidirectes i espai extra per intervenir en cas d'incidències ferroviàries.

L'acord s'ha tancat en la primera visita oficial d'un ministre de Foment a Montcada. Íñigo de la Serna s'ha compromès davant de les administracions catalanes a començar les obres a principis del 2020. A la reunió, també hi han assistit, entre d'altres, el president d'Adif, Juan Bravo; l'alcaldessa de Montcada i Reixac, Laura Campos, i el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull.

L'actuació afectarà gairebé quatre quilòmetres de vies, des del barri de Vallbona, a Barcelona, fins a la sortida de Montcada i Reixac per sota del pont de la C-33. Les obres tindran un pressupost de 300 milions d'euros i un termini d'execució de 38 mesos. Properament s'elaboraran dos estudis informatius amb la declaració d'impacte mediambiental pertinent i després es redactarà el projecte constructiu.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut