Vallirana

Completada la perforació del primer túnel de la variant de l'N-340 a Vallirana

La variant permetrà desviar el gruix dels 20.000 vehicles que passen cada dia pel centre del municipi

Actualitzat

La perforació del primer túnel de la variant de l'N-340 a Vallirana s'ha completat el matí de dijous. A principis de maig s'acabarà de perforar el segon túnel, i les obres de la variant finalitzaran l'any vinent. El Ministeri de Foment té previst que els primers cotxes hi circulin el gener del 2018, deu anys més tard de la previsió inicial. El projecte ha estat paralitzat més de tres anys a causa de les restriccions pressupostàries.

Des de Vallirana celebren poder "veure la llum al final del túnel", ja que que fa anys que reivindiquen aquesta variant. Els 20.000 vehicles diaris que circulen per l'N-340 passen per dins del ucli urbà de Vallirana, i partir del 2018 circularan pels túnels subterranis. Això suposarà que "el poble pugui respirar i tenir una mica de pau", assegura el tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Vallirana, Jordi Urrea.

Tot i l'entrada en servei d'aquest tram, els alcaldes de la zona del Baix Llobregat i l'Alt Penedès reclamen que les obres continuïn, i que es completi el nou recorregut de l'N-340 des de Vallirana fins a l'Ordal. La ministra de Foment, Ana Pastor, que ha visitat l'estat de la variant, no s'hi ha volgut comprometre i ha afirmat que "a mesura que es tinguin disponibilitats pressupostàries, seguiran", però que "fins que no surti al BOE tot això són cants de sirena".

Durant la visita, Pastor ha recordat que en aquests moments s'han executat la meitat dels 175 milions d'euros pressupostats per a la variant a Vallirana. Finalment, la ministra ha confirmat que les obres de la variant acabaran el 2017 ja que avancen a "molt bon ritme", i que aquesta és una de les "obres més importants per Catalunya".

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut