Hospitalet de Llobregat

Comencen les proves amb trens sense passatgers a les vies de Renfe a Bellvitge

L'Adif ha començat aquest dimecres les proves amb trens sense passatgers per les vies de Renfe a l'estació de Bellvitge. Les proves s'han iniciat amb una locomotora Talgo de 800 tones, que ha fet diverses vegades el recorregut pel tram de rodalies de Renfe entre Gavà i l'estació de Sants de Barcelona. L'atenció s'ha centrat especialment en el tram que passa per l'estació de Bellvitge. D'aquesta manera s'ha posat a prova la seguretat dels terrenys per tal de poder restablir parcialment el servei ferroviari de la línia sud del Garraf, la C-2, aquest dissabte.

Actualitzat

La locomotora ha arribat a l'estació de Bellvitge a les 12.35, per la via 1. El tren, sense vagons, ha circulat a una velocitat de 5 quilòmetres per hora i s'ha parat a l'estació uns quants minuts. Posteriorment ha continuat el trajecte fins a l'estació de Sants, per després tornar a Gavà. Al llarg del dia s'ha fet el mateix recorregut a diferents velocitats, tant per la via 1 com per la 0. A dins de la locomotora hi havia tres tècnics de l'Adif, que han pres nota de l'experiment.

Els tècnics han acabat aquest dimarts de fer proves de drenatge i de consolidació del terreny sota la via de l'estació més allunyada de les obres de l'AVE. Aquest era el pas previ a fer circular trens sense passatge. Si no hi ha incidències i es garanteix totalment la seguretat en el tram de la línia del Garraf tallat fins ara, es podria obrir dissabte al pas de passatgers, tot i que es tractaria d'una represa parcial del servei.

Renfe mantindrà els 300 autobusos fins al 30 de novembre perquè la represa parcial de la línia del Garraf només podrà absorbir el 57% dels usuaris que abans de la crisi feien servir aquest recorregut. També es manté l'operatiu actual per als de la línia de l'aeroport i els dels trens de mitjana i llarga distància.

Anar al contingut