Comencen les obres per renovar les catenàries de Renfe al centre de Barcelona

La pròxima matinada començaran els treballs per canviar les catenàries dels túnels ferroviaris de sota Barcelona. Les obres s'iniciaran al túnel del Passeig de Gràcia on substituiran els cables per una estructura més rigida, fiable i resistent. Renfe i Adif calculen que els treballs afectaran els tres últims combois de rodalies del dia i un tren de mitjana distància. Les afectacions seran importants de cara a Nadal.
Comencen les obres per renovar les catenàries de Renfe al centre de Barcelona
Barcelona

Comencen les obres per renovar les catenàries de Renfe al centre de Barcelona

La pròxima matinada començaran els treballs per canviar les catenàries dels túnels ferroviaris de sota Barcelona. Les obres s'iniciaran al túnel del Passeig de Gràcia on substituiran els cables per una estructura més rigida, fiable i resistent. Renfe i Adif calculen que els treballs afectaran els tres últims combois de rodalies del dia i un tren de mitjana distància. Les afectacions seran importants de cara a Nadal.
Actualitzat

La primera fase de les obres durarà cinc mesos i es farà de nit per intentar que l'impacte sigui mínim per als usuaris. La primera fase dels treballs, que se centraran al túnel del Passeig de Gràcia, obliguen Renfe a desviar quatre trens nocturns, tres de Rodalies de les línies 2 i 10 i un de mitjana distància entre Salou i Sant Andreu Comtal, pels baixadors de Plaça de Catalunya i Arc de Triomf.

Les obres consisteixen a canviar la catenària per una estructura més rígida que pugui suportar un gran volum de trànsit ferroviari sense problemes. Es canviaran més de 47 quilòmetres de catenària entre els trajectes Montcada Bifurcació-Hospitalet, Barcelona Sants-Passeig de Gràcia i els ramals de l'interior dels túnels de Barcelona. La totalitat dels treballs duraran un any i mig i compten amb un pressupost de gairebé dotze milions d'euros.