Comencen els treballs de cobertura de la Gran Via

Els 200.000 vehicles que passen diàriament per la Gran Via de Barcelona ho han de fer amb més precaució i més lentament des d'ara, perquè han començat les obres de cobertura de la carretera. Durant els treballs no desapareix cap dels sis carrils, però sí que s'estrenyen i això fa anar el trànsit més lent. El projecte manté els sis carrils centrals encaixonats entre dos murs coronats per pantalles acústiques per reduir el soroll.
Comencen els treballs de cobertura de la Gran Via
Barcelona

Comencen els treballs de cobertura de la Gran Via

Els 200.000 vehicles que passen diàriament per la Gran Via de Barcelona ho han de fer amb més precaució i més lentament des d'ara, perquè han començat les obres de cobertura de la carretera. Durant els treballs no desapareix cap dels sis carrils, però sí que s'estrenyen i això fa anar el trànsit més lent. El projecte manté els sis carrils centrals encaixonats entre dos murs coronats per pantalles acústiques per reduir el soroll.
Actualitzat
A sobre d'aquests murs s'hi faran les noves calçades laterals que així s'allunyen 28 metres dels edificis de vivendes. En aquest nou espai lliure, s'hi guanyen 12 hectàrees de zona verda. Per sota la nova calçada lateral de la banda mar, hi passarà el tramvia i a la de la banda de muntanya s'hi farà un aparcament de 750 places. Durant els dos anys que s'allargaran les obres, es mantindran els sis carrils actuals de la Gran Via, tot i que més estrets. Això obligarà a reduir la velocitat de circulació, la qual cosa pot provocar embussos en aquesta via, per on cada dia circulen 125.000 vehicles per la calçada central i 75.000 més per les laterals.