Comencen a construir a Suècia el futur vagó de mercaderies que circularà per l'ample de via europeu

Comencen  a construir a Suècia el futur vagó de mercaderies que circularà per l'ample de via europeu

Comencen a construir a Suècia el futur vagó de mercaderies que circularà per l'ample de via europeu

Pla general de la construcció del vagó a Suècia. Imatge publicada el 27 de març de 2016 (Horitzontal).

Pla general de la construcció del vagó a Suècia. Imatge publicada el 27 de març de 2016 (Horitzontal).

ACN Súria.-El nou vagó de tren de mercaderies que promou Eurecat-CTM i l'empresa ICL Iberia, conjuntament amb un consorci europeu, amb l'objectiu de resoldre les necessitats de transport de mercaderies per tot Europa ja ha entrat en la fase de construcció. Se n'encarrega un fabricant suec, Kiruna Vagon. D'aquí unes setmanes es faran les primeres proves pilot de càrrega i descàrrega amb aquest prototip, i també s'hauran de provar a la línia que uneix les mines del Bages d'Iberpotash amb Barcelona. Subvencionat per la UE, el projecte a Catalunya ha estat batejat amb el nom d'Hermes, i segons expliquen a través d'un comunicat, el nou vagó permetrà l'augment de la capacitat de transport sense haver d'augmentar-ne el peu i, fins i tot, alleugerir-lo. Amb una inversió global de 7 MEUR, l'avenç tecnològic permetrà que es puguin traslladar més tones de sal entre Súria-Sallent i el Port de Barcelona, amb un cost logístic menor, potenciant la intermodalitat i la flexibilitat de la càrrega.

Segons ICL, la millora de la competitivitat i eficiència logística ferroviària que s'aconseguirà permetrà adquirir una posició privilegiada per davant del transport per camions.ICL Iberia Súria&Sallent participa com a coordinadora del projecte, al costat d'Eurecat-CTM, dues universitats europees (Lulea Tekniska de Suècia, i Armines, de França), a més de Ferrocarrils de la Generalitat, Kiruna Wagon, Hempel, IDP i SSAB Tunnplaet (de Dinamarca, Suècia i Espanya).