Comença l'enderroc de la terminal de l'aeroport de Girona que ha de donar pas a noves instal·lacions

El creixement de l'aeroport de Girona ja no només el constaten els números. Ara, la necessitat d'ampliar les instal·lacions s'ha fet evident. L'aeroport ha començat l'enderroc de l'antiga terminal, en el marc del projecte de modernitzar les actuals instal·lacions per adaptar-les al continu augment de passatgers. Els treballs, que duraran dos anys, es fan de forma paral·lela a la construcció d'un nou edifici per a oficines i pàrquing, i culminaran amb l'ampliació de la plataforma i una nova torre de control.
Comença l'enderroc de la terminal de l'aeroport de Girona que ha de donar pas a noves instal·lacions
Girona

Comença l'enderroc de la terminal de l'aeroport de Girona que ha de donar pas a noves instal·lacions

El creixement de l'aeroport de Girona ja no només el constaten els números. Ara, la necessitat d'ampliar les instal·lacions s'ha fet evident. L'aeroport ha començat l'enderroc de l'antiga terminal, en el marc del projecte de modernitzar les actuals instal·lacions per adaptar-les al continu augment de passatgers. Els treballs, que duraran dos anys, es fan de forma paral·lela a la construcció d'un nou edifici per a oficines i pàrquing, i culminaran amb l'ampliació de la plataforma i una nova torre de control.
La reforma de la terminal permetrà reduir la distància que han de recórrer els passatgers fins a arribar als avions. Mentre durin les obres, però, els viatgers tampoc haurien de patir, ja que s'ha preparat un dispositiu per evitar molèsties. El director de l'aeroport, Eduardo Cerezo, assegura que la reforma no aturarà l'activitat diària i que s'ha donat la màxima capacitat a l'edifici actual per donar un millor servei i guanyar espai per a facturació, recollida d'equipatges i portes d'embarcament.

La modernització de la terminal s'inclou en la primera de les tres fases en què s'ha dividit la reforma de l'aeroport de Girona. Aquesta primera fase també preveu la creació de tres edificis, dos d'ells només per a aparcaments, el nou sistema de senyalització antiboira i el punt d'inspecció fronterer.

La segona fase, a partir de l'any 2010, preveu ampliar l'actual plataforma, enderrocar l'antiga terminal de càrrega i fer una nova zona de serveis, mentre que l'última fase, pendent de projecte, és la que inclou la nova torre de control i una pista de sortida ràpida.