Cotxes exposats en un concessionari
Cotxes exposats en un concessionari
Madrid

Comença el pla PIVE2: 2.000 euros per canviar el cotxe de més de 10 anys per un de menys contaminant

Entra en vigor la segona fase del Pla PIVE, l'ajuda per comprar un cotxe nou menys contaminant i que consumeixi menys, a canvi de retirar-ne de la circulació un de com a mínim deu anys d'antiguitat. En aquesta fase s'exclouen els cotxes usats.

RedaccióActualitzat
Aquest 4 de febrer en vigor la segona fase del Pla Pive, l'ajuda per comprar un cotxe nou menys contaminant i que consumeixi menys, a canvi de retirar-ne de la circulació un de com a mínim deu anys d'antiguitat. En aquesta fase s'exclouen els cotxes usats. Les ajudes es mantenen en 2.000 euros: la meitat els aporta l'Estat, i l'altra, el concessionari. Per a les famílies nombroses que comprin un vehicle de més de cinc places, l'ajuda s'amplia a 3.000 euros, també a parts i iguals entre el ministeri i la marca. Això sí, el preu del vehicle, abans de l'IVA, no pot superar els 30.000 euros.

La dotació del Pla PIVE2, que estarà vigent un any o fins que s'acabin els fons, és de 150 milions d'euros, i el ministeri calcula que s'hi podran acollir uns 150.000 turismes i vehicles comercials lleugers. Per la seva banda, l'associació de fabricants de cotxes creu que amb el pla es recaptaran 600 milions en impostos i es podran mantenir els llocs de treball i crear-ne 10.000, cosa que farà augmentar la confiança en l'economia espanyola.

Èxit del PIVE1

La primera fase del pla, que era per renovar vehicles de més de 12 anys, ha permès atenuar la caiguda de les vendes del sector automobilístic, que va tancar el gener amb una pujada del 7% respecte del desembre. Es va posar en marxa després de l'estiu i a mitjans de gener s'ha quedat sense fons, després d'haver suposat la substitució de 75.000 vehicles.
Anar al contingut