Comença el buidat del fuel del "Prestige" amb un sistema d'extracció inèdit

Ja fa més d'un any i mig que es va enfonsar davant de les costes gallegues el petrolier "Prestige", però el problema encara no s'ha resolt. Dins del vaixell encara hi ha 13.000 tones de fuel i treure'l és molt complicat, per la profunditat a què es troba el vaixell. Finalment, ha començat una operació per acabar amb el problema. Amb un sistema fins ara inèdit, el de bosses llançadora, s'han començat a buidar els tancs del petrolier. S'espera extreure la majoria del combustible en uns sis mesos.
Comença el buidat del fuel del "Prestige" amb un sistema d'extracció inèdit
El petrolier es troba a 3.800 metres

Comença el buidat del fuel del "Prestige" amb un sistema d'extracció inèdit

Ja fa més d'un any i mig que es va enfonsar davant de les costes gallegues el petrolier "Prestige", però el problema encara no s'ha resolt. Dins del vaixell encara hi ha 13.000 tones de fuel i treure'l és molt complicat, per la profunditat a què es troba el vaixell. Finalment, ha començat una operació per acabar amb el problema. Amb un sistema fins ara inèdit, el de bosses llançadora, s'han començat a buidar els tancs del petrolier. S'espera extreure la majoria del combustible en uns sis mesos.
Actualitzat
Més d'un any i mig després de l'accident del petrolier "Prestige" davant la costa gallega, han començat les tasques de buidat dels tancs que encara emmagatzemen més de 13.000 tones de fuel. De moment se n'han recuperat 300 tones. Es tracta d'una operació dirigida per Repsol que és pionera, ja que no s'ha treballat mai a tanta profunditat, a 3.800 metres. El mètode d'extracció consisteix a traspassar el combustible que hi ha a l'interior del "Prestige" a un altre vaixell, el noruec "Odin", a partir d'uns recipients rígids, unes bosses llançadora amb capacitat per 300 tones cada una. El procés es va iniciar fa dos dies quan es va foradar la superfície del petrolier per instal·lar-hi unes vàlvules que tapaven els forats. Un cop carregat el fuel, les bosses llançadora pugen fins a arribar a 40 metres per sota de la superfície, des d'on es bombeja el fuel cap als tancs que hi ha al vaixell cisterna "Odin". L'operació de buidatge del "Prestige" es pot allargar uns 6 mesos i el cost aproximat de totes les operacions és de 100 milions d'euros. El govern modifica les ajudes als damnificats La vicepresidenta del govern, María Teresa Fernández de la Vega, que es troba de visita oficial a Galícia, ha explicat les modificacions que el govern aplicarà en les ajudes als damnificats del "Prestige". D'una banda, l'ampliació del termini per cobrar les indemnitzacions, la supressió de la clàusula de renúncia a posteriors accions judicials, ajudes a la productivitat en forma de crèdits tous, així com la constitució d'un fons per afrontar les despeses ocasionades per la catàstrofe.