TGV

Clos demana una cimera entre Espanya i França per impulsar el TGV de Figueres a Perpinyà

L'alcalde de Barcelona, Joan Clos, ha demanat una cimera entre els governs espanyol i francès per desbloquejar la construcció del tram del TGV entre Figueres i Perpinyà. El Ministeri de Foment ha justificat la raó per la qual s'han trencat les negociacions per adjudicar les obres del túnel que ha de travessar el Pirineu. Segons han dit, les pretensions del consorci constructor eren desorbitades. Madrid assegura que es manté l'objectiu de començar les obres del túnel els primers mesos de l'any que ve.

Actualitzat
El trencament de les negociacions amb el consorci d'empreses Euroferro, que havia de construir i gestionar el tram del TGV entre Figueres i Perpinyà, s'afegeix a la llista d'infortunis a què sembla lligada la connexió de Catalunya amb França i amb la resta d'Espanya a través de l'alta velocitat. La comissió hispanofrancesa haurà de tornar a adjudicar a una altra empresa el tram Figueres-Perpinyà, de 45 quilòmetres i mig i que inclou el túnel del Pertús, de 8 quilòmetres i que travessarà els Pirineus. La connexió amb París encara es veu més remota, tenint en compte el poc interès de França per construir el tram Montpeller-Perpinyà. La Generalitat ha rebut amb decepció el trencament de les negociacions, i ha exigit al Ministeri de Foment que s'afanyi a redactar les noves condicions. Per la seva part, el Ministeri de Foment ha justificat la raó del trencament de negociacions per adjudicar les obres del túnel que ha de travessar el Pirineu. El secretari d'estat d'Infraestructures, Benigno Blanco, ha assegurat que les pretensions del consorci constructor eren desorbitades i que fer prevaler el presumpte èxit polític d'una adjudicació immediata sobre el millor contracte seria irresponsable. Madrid assegura que es manté l'objectiu de començar les obres del túnel en els primers mesos de l'any que ve. Mentrestant, l'alcalde de Barcelona creu que el tema exigeix una cimera entre Espanya i França per impulsar el TGV. Joan Clos troba preocupant i lamentable que s'hagin trencat els compromisos, i ha exigit al govern espanyol que recuperi la iniciativa. En l'última cimera hispanofrancesa s'havia fixat, precisament, la data del 2005 per a la connexió amb l'alta velocitat, data que ara s'allargarà com a mínim fins al 2010. Mentrestant, continuen sense aclarir-se les causes dels problemes que van obligar a suspendre els viatges promocionals del TGV entre Madrid i Lleida, que el Ministeri de Foment va atribuir a sabotatges i a unes obres del govern d'Aragó, i encara no ha quedat clar quan l'alta velocitat arribarà a Barcelona.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut