Clickair serà la primera aerolínia del Prat en nombre de passatgers abans que acabi l'any

Clickair ha celebrat un any des que es va posar en marxa i el seu director general, Àlex Cruz, ha aprofitat per destacar que la companyia "ha complert de moment els seus compromisos" tant en obertura de noves rutes, com en puntualitat, com en augment del nombre de passatgers. En aquest sentit, Cruz ha afirmat que al novembre "Clickair serà la primera aerolínia del Prat en quota de mercat" i que durant aquest 2007 també s'ha posicionat com "la més internacional".
Clickair serà la primera aerolínia del Prat en nombre de passatgers abans que acabi l'any
Barcelona

Clickair serà la primera aerolínia del Prat en nombre de passatgers abans que acabi l'any

Clickair ha celebrat un any des que es va posar en marxa i el seu director general, Àlex Cruz, ha aprofitat per destacar que la companyia "ha complert de moment els seus compromisos" tant en obertura de noves rutes, com en puntualitat, com en augment del nombre de passatgers. En aquest sentit, Cruz ha afirmat que al novembre "Clickair serà la primera aerolínia del Prat en quota de mercat" i que durant aquest 2007 també s'ha posicionat com "la més internacional".
Al gener del 2007, Clickair tenia el 5% de la quota de mercat del Prat. Al mes d'agost, segons xifres d'AENA aportades per Cruz, la quota de Clickair era del 13% (450.000 passatgers), i es va situar en la segona posició del rànquing per darrere d'Iberia. La companyia espera que al novembre assoleixi la primera posició en volum de passatgers i al voltant del 15% del total d'operacions a Barcelona. Dels onze milions de nous seients que les companyies de baix cost (LCC) han incorporat a l'estat espanyol en el que va del 2007, Clickair n'ha aportat 3,5 milions. Pel que fa a la internacionalitat de Clickair, Cruz ha assenyalat que un 64% dels seus passatgers van a destinacions fora de l'estat espanyol. Dels passatgers de Clickair entre el juliol i l'agost del 2007, 504.000 eren internacionals i 288.000, nacionals.

Actualment Clickair opera 50 rutes en 46 destinacions amb una flota de 22 Airbus A-320. Fins a finals d'any, la companyia preveu operar amb 23 avions i incrementar en sis les destinacions a l'estat espanyol, Europa i el nord de l'Àfrica. De les 50 rutes, 24 eren operades per Iberia i la resta són noves de Clickair. Un total de 39 surten de Barcelona. La seva previsió per a finals d'aquest any és de 4,5 milions de passatgers en vols amb origen a Barcelona, Sevilla, Màlaga, València, la Corunya, Bilbao, i a partir de la tardor, Eivissa i Maó.

A finals d'any s'inaugurarà també una nova ruta entre Bilbao i Barcelona amb quatre vols diaris i una ruta diària entre Bilbao i París. Aquest hivern també s'operaran rutes entre Barcelona i Palma, Alacant, Oviedo i Sofia. El pla estratègic de Clickair preveu que cap a finals del 2008 estiguin operatives 30 aeronaus i més de 68 rutes a 57 destinacions espanyoles i europees. A l'estiu del 2008 podrien operar-se nous vols al Caire, Istanbul i Tel Aviv, malgrat que aquestes destinacions estan pendents dels acords bilaterals entre els estats.

Cruz ha explicat que algunes destinacions com la de Malta la deixaran d'operar durant l'hivern, però que a l'estiu tornarà a funcionar, i que d'altres podrien sortir del programa de Clickair, però encara no han decidit quines.

Vols de connexió i guerra de preus


Malgrat que Clickair no s'ha posicionat ni de moment ho farà com a aerolínia de connexió amb altres rutes, ha dit Cruz, la companyia ha comprovat com de manera espontània entre un 4% i un 5% dels seus passatgers s'autoconnecten per Barcelona a altres destinacions. És per això que Clickair està analitzant diverses possibilitats per oferir a aquests clients facilitats a l'hora de connectar-se i ja ha començat a parlar amb AENA per aconseguir-ho. Segons Cruz, si aquest 4 o 5% passa a un 8%, serà una contribució molt important als ingressos de la companyia.

Pel que fa a la guerra de preus que està oberta entre les diferents companyies per llançar campanyes amb milers de bitllets a preus molt baixos a l'estat espanyol i a Barcelona en particular, Cruz ha dit que a la companyia li agradaria continuar mantenint els preus baixos, però que considera que el mercat s'acabarà racionalitzant. Aquesta guerra de preus ha "erosionat els ingressos mitjans" de Clickair, que Cruz no ha volgut desvelar, malgrat que aquests ingressos han augmentat cada mes des de l'any passat. La companyia pensa continuar mantenint com a preu més baix dels seus bitllets els 20 euros i Cruz pensa que cal "educar el mercat" amb preus "més realistes", perquè els que les companyies han estat mantenint fins ara "no són perdurables".

Respecte als passatgers de negocis, en aquests moments signifiquen el 30% del total de Clickair respecte al 13% que representaven en l'inici de l'aerolínia, i Cruz creu que aquest percentatge s'incrementarà, malgrat que el més important, ha remarcat, és mantenir aquest percentatge perquè "ja és alt".