CiU entrega una bateria de preguntes sobre els informes d'incidències de FGC

Convergència i Unió no ha quedat satisfeta amb les explicacions, aquest dimecres al Parlament, del president de la Generalitat sobre els suposats informes de FGC que alertaven d'incidències detectades al túnel del Gornal tretze dies abans de tallar el servei. Montilla diu, simplement, que el líder de CiU, Artur Mas, "no diu la veritat". Però Mas vol més arguments i per això ha presentat una bateria de preguntes per aclarir què va passar entre el dia que apareixien els primers esvorancs i el que es va tallar el servei. Si encara està insatisfeta, la federació nacionalista demanarà la compareixença del conseller Nadal i fins i tot en reclamarà la dimissió.
CiU entrega una bateria de preguntes sobre els informes d'incidències de FGC
Barcelona

CiU entrega una bateria de preguntes sobre els informes d'incidències de FGC

Convergència i Unió no ha quedat satisfeta amb les explicacions, aquest dimecres al Parlament, del president de la Generalitat sobre els suposats informes de FGC que alertaven d'incidències detectades al túnel del Gornal tretze dies abans de tallar el servei. Montilla diu, simplement, que el líder de CiU, Artur Mas, "no diu la veritat". Però Mas vol més arguments i per això ha presentat una bateria de preguntes per aclarir què va passar entre el dia que apareixien els primers esvorancs i el que es va tallar el servei. Si encara està insatisfeta, la federació nacionalista demanarà la compareixença del conseller Nadal i fins i tot en reclamarà la dimissió.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

La tensió s'ha tornat a instal·lar al Parlament de Catalunya. Govern i oposició tenen un contenciós obert, ara, pel caos de les rodalies de Renfe. En aquest debat, que s'arrossega des de fa dies, tots s'han tirat els plats pel cap i s'han acusat mútuament de tenir part de culpa del que està passant. El govern actual acusa els anteriors de CiU i PP de desinvertir en rodalies. I l'oposició actual acusa el govern de Montilla de no solucionar els problemes.

Però en aquesta direcció, de l'oposició cap al govern, hi ha hagut una acusació que no ha passat desapercebuda. El líder de CiU, Artur Mas, ha culpat el govern d'entesa de tenir dades que permetien preveure problemes a la xarxa ferroviària. Són documents que hauria elaborat Ferrocarrils de la Generalitat tretze dies abans de decidir tallar el servei ferroviari. Aquests informes alertaven de l'aparició d'esvorancs i d'esllavissades.

Això que sosté Mas inculparia el govern català en el caos –diu Mas- i el faria "coresponsable" de tot el que està passant. Però el president de la Generalitat, José Montilla, assegura que no hi ha res per inculpar al govern ja que, segons diu, Mas "no diu la veritat". Per aclarir-ho, el líder de CiU ha entregat aquest mateix dijous una bateria de preguntes per saber exactament què va passar entre l'aparició dels primers esvorancs i el dia que es va tallar el servei. Per saber què va passar i per confirmar si, com ell creu, es va prioritzar el calendari de fer arribar l'AVE el 21 de desembre a la seguretat de l'obra.

Per tenir tota la informació, Convergència i Unió no descarta demanar també la compareixença del conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, una intervenció que ja ha sol·licitat el PP. Més enllà de les responsabilitats polítiques, el portaveu popular, Daniel Sirera, hi veu fins i tot responsabilitats penals. I Albert Rivera, de Ciutadans, apunta un mal traçat.

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS

ÀUDIOS RELACIONATS