Barcelona

Citroën no participarà en el proper Saló de l'Automòbil de Barcelona per la crisi

Nous efectes col·laterals de la crisi. L'empresa de cotxes Citroën ha anunciat que no assistirà a la propera edició del Saló Internacional de l'Automòbil de Barcelona com a conseqüència de l'actual situació econòmica que està afectant el sector. Una altra de les raons del fabricant francès és l'absència de nous models a presentar en el moment de la celebració del certamen, prevista pel maig del 2009. L'empresa justifica en un comunicat aquesta decisió dins d'una estratègia de reducció de despeses comercials.

Actualitzat

Segons el director general de la marca a Espanya, Alfredo Vila, el descens d'un terç de les vendes obliga l'empresa a optimitzar el reduït pressupost per l'any vinent. La decisió de no assistir al Saló, segons Vila, ha sigut una decisió difícil de prendre però que ha estat molt meditada. De cara a futures edicions dels certàmens automobilístics esperen no haver de recórrer a la mateixa solució.

Segons les dades de l'ANFAC, l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions, durant els primers 8 mesos d'aquest any, les pèrdues en el sector són generalitzades. En el cas de Citroën, entre el gener i el setembre, es van matricular 86.131 cotxes d'aquesta marca, un 27,7% menys que el mateix període de l'any passat.

Líder de vendes el 2007

Citroën va tancar l'any passat com a líder de vendes a Espanya tot i que ja va patir un retrocés respecte al 2006, amb una caiguda del 2%. En concret, durant el 2007 la marca francesa va sumar la matriculació de 154.532 unitats.

Anar al contingut