Com cada dilluns, andanes plenes per culpa de la vaga
Com cada dilluns, andanes plenes per culpa de la vaga
Barcelona

Torna la vaga al metro amb aglomeracions a la Sagrera i Sagrada Família

La mobilitat a l'àrea de Barcelona ha tornat a complicar-se al matí per la convocatòria de vaga de la plantilla del metro

RedaccióActualitzat

La mobilitat a l'àrea de Barcelona ha tornat a complicar-se aquest matí per la convocatòria de vaga de la plantilla del metro, que aquest dilluns funciona en les hores puntes amb uns serveis mínims que Transports Metropolitans de Barcelona considera insuficients per donar resposta a la demanda.

En el torn de vaga del matí, entre les set i les nou, s'ha hagut de regular l'accés de passatgers a les estacions de La Sagrera i Sagrada Família. A les quatre de la tarda ha començat una nova tanda d'aturades, fins a les sis. Finalment, les últimes aturades s'han produït entre les 20.30 i les 22.30. Els serveis mínims han estat del 40% en hores punta i del 20% en les hores vall. 

Els dilluns d'aturades el metro perd entre un 25% i un 30% de viatgers. El tren guanya un 7% d'usuaris, segons informa Renfe. I l'autobús també va més ple.

Les negociacions entre el comitè i la direcció del Metro de Barcelona van continuar la setmana passada amb la mediació de la Generalitat sense que s'entrevegi encara una sortida a un conflicte que està provocant aturades parcials cada dilluns des de fa ja un mes.

Segons TMB, la seva "voluntat negociadora" ha topat amb l'"immobilisme" del comitè de vaga, que s'ha negat a fer "cap moviment en les seves posicions".

Les diferències entre empresa i sindicats se centren ara, segons TMB, en l'increment salarial, ja que l'empresa ha ofert el màxim que permet la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat per als ens públics, el que equival a un increment superior al 7 % en quatre anys, però els treballadors reclamen pujades més grans.

De la seva banda, el comitè argumenta que les diferències que els separen encara són molt importants i que és necessari avançar més abans que es pugui portar un preacord sobre el conveni col·lectiu a l'assemblea de treballadors.

Els sindicats asseguren que entre els obstacles principals per a un acord hi ha les externalitzacions de serveis i la resistència de la direcció a ampliar la plantilla de Metro.

Anar al contingut