Washington

Científics de la NASA descobreixen un bacteri capaç de viure en un ambient ric en arsènic

La NASA ha trobat noves formes de vida. Un grup de científics ha descobert a un llac de Califòrnia un bacteri que és capaç de viure en un ambient ric en arsènic, un important verí natural i que fins ara es creia que era incompatible amb la vida. El bacteri no només pot viure amb l'arsènic sinó que l'incorpora als seus propis gens. L'estudi, que es publicarà a la revista "Science", trastoca l'esquema del que fins ara es creien que eren els elements bàsics per a la vida, cosa que obre la porta a una biosfera a l'ombra.

La importància de la troballa és que és la primera vegada que hi ha constància que un microorganisme pot viure i reproduir-se en un entorn tòxic.

Fins ara es pensava que els sis elements bàsics per a la vida eren el carboni, l'hidrogen, el nitrogen, l'oxígen, el sofre i el fòsfor. Però ja fa temps que van aparèixer investigacions que suggerien que en alguns organismes, els primers que van viure a la Terra, l'arsènic podria substituir el fòsfor. I això és el que s'ha comprovat ara amb el bacteri del llac californià.

La NASA, que havia anunciat una descoberta transcendental per a la vida extraterrestre com a ganxo per atreure els mitjans, ha admès que aquest tipus de troballes encara són lluny, però que això obre la porta a altres formes de vida desconegudes fins ara.