Científics catalans descobreixen que una irregularitat a determinades neurones provoca obesitat

Un grup de científics catalans ha descobert que la disminució d'una proteïna al cervell desencadena una disfunció a determinades neurones que provoca l'obesitat. Aquesta alteració afecta un percentatge molt alt de les persones amb problemes d'obesitat.
Barcelona

Redacció Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Un equip de científics catalans ha descobert el mecanisme irregular de determinades neurones que provoca l'obesitat. El treball el publica aquest dijous a la prestigiosa revista científica "Cell". Aquests investigadors catalans han detectat que una baixa quantitat d'una proteïna al cervell desencadena algunes disfuncions.

Es tracta d'una alteració que afecta un percentatge molt alt de la població amb problemes d'obesitat. La troballa, que s'ha aconseguit amb la col·laboració de l'Àrea de Recerca de l'Obra Social de La Caixa, obre la porta a trobar tractaments destinats a restaurar la manca d'aquesta proteïna.