Celrà proposa que un tram del nou carril bici que ha d'enllaçar el poble amb Girona passi suspès sobre el riu Ter

Celrà proposa que un tram del nou carril bici que ha d'enllaçar el poble amb Girona passi suspès sobre el riu Ter

Celrà proposa que un tram del nou carril bici que ha d'enllaçar el poble amb Girona passi suspès sobre el riu Ter

Imatge de com quedarà el futur carril bici que ha d'enllaçar Celrà amb Girona i que passarà suspès sobre el riu Ter. Imatge publicada aquest 30 de maig del 2018 (Horitzontal)

Imatge de com quedarà el futur carril bici que ha d'enllaçar Celrà amb Girona i que passarà suspès sobre el riu Ter. Imatge publicada aquest 30 de maig del 2018 (Horitzontal)

ACN Celrà.-L'Ajuntament de Celrà (Gironès) aposta perquè un tram del carril bici que ha d'enllaçar el terme municipal amb el de Girona passi suspès sobre el Ter. En concret, construint un pas adossat al mur de contenció de la via del tren, que pengi damunt el riu en el punt més estret i inaccessible. El consistori ja disposa del projecte bàsic de l'obra, que ha redactat l'estudi Martí Franch. Es preveu que el nou carril bici, que enllaçarà el poble fins arribar a Campdorà, costi al voltant d'1 milió d'euros (MEUR). L'alcalde de Celrà, Dani Cornellà, es reunirà ara amb diferents administracions i consorcis per poder aconseguir el finançament que permeti tirar endavant els treballs "al més aviat possible".

La connexió entre Girona i Celrà a través d'un carril bici és una de les assignatures pendents dels dos ajuntaments. Precisament, ara fa pocs mesos, el de Girona ja va aconseguir desencallar la seva part gràcies a una ajuda europea de gairebé 360.000 euros. Des de Girona, el nou itinerari cicloturístic resseguirà el riu Ter passant pels barris del Pont Major i Campdorà (on ha de connectar-se amb el tram que faci l'Ajuntament de Celrà). En concret, aquella part que farà Girona s'estendrà al llarg d'uns 3 quilòmetres i es farà amb sauló compactat. Es preveu enllestir d'aquí a tres anys i té un cost global de 552.836,20 euros.Després que Girona desencallés els seus trams, quedava pendent veure què feia Celrà. Al poble, l'Ajuntament porta treballant des del 2016 amb l'estudi Martí Franch per estudiar quina seria la millor opció a l'hora de fer la seva part del carril bici.Un primer estudi inicial va proposar tres alternatives. D'aquestes, se'n van descartar dues. En concret, la que feia passar el carril bici pel congost (que es va tirar enrere per qüestions de seguretat i perquè Carreteres no la veia amb bons ulls) i la que preveia construir una passera cap a Sant Julià de Ramis (que es va rebutjar pel sobrecost econòmic que suposava i per problemes tècnics).La tercera alternativa, doncs, és la que va tirar endavant. I ara s'ha concretat en un projecte bàsic, que ja es troba damunt la taula de l'Ajuntament de Celrà. En concret, allò que es proposa és que part del carril bici estigui suspès sobre el Ter, a través d'una passera metàl·lica adossada al mur existent per on passa la via del tren.El nou carril bici tindrà tres trams diferenciats. El primer, el que sortirà del poble en direcció cap a Girona, resseguirà el riu passant sobretot per camins ja existents. El segon, que abastarà la zona del congost, serà on el carril bici estarà suspès sobre el Ter. I el tercer i últim, el que enllaçarà amb Campdorà, suposarà obrir un nou camí.1 milió d'eurosSegons explica l'alcalde de Celrà, Dani Cornellà, el pressupost de l'obra és d'aproximadament 1 MEUR. Per tirar-la endavant, el consistori començarà ara un seguit de reunions amb diferents administracions i consorcis per obtenir finançament. L'objectiu, segons concreta Cornellà, és "poder portar a terme aquest projecte al més aviat possible".L'alternativa escollida ja ha rebut el vistiplau de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) i d'Adif. Segons concreta Cornellà, tots dos van "constatar la viabilitat de la proposta, sempre que es compleixin certs requeriments tècnics que ja s'incorporen al projecte".