Cau un 18% en tres anys el risc de tenir un accident de trànsit a la xarxa viària catalana

El risc de tenir un accident de trànsit a Catalunya ha disminuït en els últims tres anys un 18%, segons una enquesta feta pel RACC que analitza el període 2006-2008. L'autovia de Castelldefels, entre el Prat i l'Hospitalet, i l'N-II a Montgat són els dos punts amb més concentració d'accidents, els anomenats punts negres. També concentra molts sinistres la C-55 entre Monistrol de Montserrat i Manresa. Tots són trams amb molta densitat de circulació.
Cau un 18% en tres anys el risc de tenir un accident de trànsit a la xarxa viària catalana
Barcelona

Cau un 18% en tres anys el risc de tenir un accident de trànsit a la xarxa viària catalana

El risc de tenir un accident de trànsit a Catalunya ha disminuït en els últims tres anys un 18%, segons una enquesta feta pel RACC que analitza el període 2006-2008. L'autovia de Castelldefels, entre el Prat i l'Hospitalet, i l'N-II a Montgat són els dos punts amb més concentració d'accidents, els anomenats punts negres. També concentra molts sinistres la C-55 entre Monistrol de Montserrat i Manresa. Tots són trams amb molta densitat de circulació.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
L'EuroRAP, estudi realitzat pel RACC que analitza l'accidentalitat a la xarxa viària catalana, amb la col·laboració del Servei Català de Trànsit i el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, ha analitzat, a banda dels punts negres de la xarxa viària, els deu trams amb més risc d'accident per als conductors a Catalunya, sis dels quals pertanyen a vies secundàries de baixa intensitat de trànsit, i quatre a la xarxa bàsica de carreteres de Catalunya.

Girona, amb un 21%, i Tarragona, amb un 27%, són les demarcacions amb major risc. Les comarques de Barcelona són les que tenen menys trams amb risc d'accident, però com que són les que tenen més densitat de circulació, el risc hi és més elevat. Així ho recull EuroRAP després d'analitzar la meitat de les carreteres i autopistes, per on circulen el 86% dels vehicles.

Pel que fa a la carretera amb més risc de tota la xarxa viària catalana, és la GI-512 entre Tordera i Maçanet de la Selva. La segueixen la GI-550 entre Arbúcies i Sant Hilari; la BV-5108 entre Cardedeu i Cànoves; la C-35 al voltant del circuit de Catalunya, entre Parets i Granollers; la C-51, del Vendrell a Valls, i la C-14 de Coll de Nargó a Adrall.

Entre 6 i 7 morts per cada 100.000 habitants

El director de la Fundació RACC, Miquel Nadal, ha explicat, en la presentació de l'estudi EuroRAP, que l'any 2000 a Catalunya la taxa d'accidents era de 12 morts per cada 100.000 habitants i que ara se situa entre el 6 i els 7.

Per Nadal, encara s'ha de millorar més: "Hem passat d'estar a la zona de descens a estar en zona UEFA, però volem estar a la Champions", ha assegurat fent un símil futbolístic. "Zona Champions", ha afegit, "és Holanda, Suècia i el Regne Unit, que tenen taxes d'entre 4 i 5 morts per 100.000 habitants".

Per la seva banda, Josep Pérez Moya, del Servei Català del Trànsit, ha destacat que els controls de velocitat continuaran sent un element bàsic en la lluita contra els accidents.

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS

DOCUMENTS RELACIONATS