Cau la mortalitat al tram gironí de l'N-II arran de la prohibició del pas de camions

La Generalitat vol que aquest sistema s'apliqui a l'N-340 a Tarragona i a l'N-240 a Lleida, considerats punts negres de la xarxa viària catalana
Cau la mortalitat al tram gironí de l'N-II arran de la prohibició del pas de camions
Girona

Cau la mortalitat al tram gironí de l'N-II arran de la prohibició del pas de camions

La Generalitat vol que aquest sistema s'apliqui a l'N-340 a Tarragona i a l'N-240 a Lleida, considerats punts negres de la xarxa viària catalana
Redacció
Els transportistes que se salten la prohibició a l'N-II a Girona s'enfronten amb multes de 500 euros

Els transportistes que se salten la prohibició a l'N-II a Girona s'enfronten amb multes de 500 euros

La mortalitat a l'N-II entre Vidreres i la Jonquera s'ha reduït considerablement des de la prohibició del pas de camions l'abril del 2013. L'últim any amb tràilers per l'N-II va ser el 2012 i hi van morir 13 persones. Aquesta xifra ha disminuït paulatinament fins a dues víctimes en el que portem de 2015.

 

Més d'un milió de camions van deixar de circular per l'N-II en el primer any de funcionament de la prohibició acordada per la Generalitat, Foment i Abertis. Els camions van ser desviat cap a l'AP-7.

Tot i això, els Mossos d'Esquadra continuen enxampant transportistes que intenten evitar passar per l'autopista AP-7 dos anys després que la normativa entrés en vigor. La policia ha detectat més de 4.000 infractors.

"Això passarà sempre, però el que és important és que els Mossos d'Esquadra i el Servei Català de Trànsit no abaixen la guàrdia a l'hora de controlar que es compleix la normativa", ha afirmat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila.

Les sancions que s'imposen als camioners que se salten a prohibició són de 500 euros. En el cas dels transportistes estrangers, han de pagar-ho en el mateix moment que se'ls posa o els immobilitzen el camió.

L'N-340 a Tarragona i l'N-240 a Lleida, en el punt de mira

El conseller Santi Vila creu que les dades demostren que desviar els camions per l'autopista ha estat un encert. "No té sentit que la nostra gent s'estigui matant en una carretera nacional que va en paral·lel a una autopista buida, això no ho entén ningú".

Per això, Vila ha exigit al Ministeri de Foment "que ampliï el model Girona" a carreteres amb índex alarmants de sinistralitat com l'N-340 a les comarques de Tarragona i l'N-240 a la demarcació de Lleida. "On coincideix que hi ha un corredor amb una carretera nacional que discorre paral·lela a una autopista s'hauria d'aplicar el model N-II", ha assegurat Vila que sosté que els governs "no es poden permetre que, per un excés de prudència, per por o per raons polítiques, no prenguin decisions que acaben amb els accidents més greus".

Durant els primers sis mesos de l'any a tota Catalunya han mort 81 persones en accident de trànsit. La via amb més víctimes mortals ha estat l'N-340, on 12 persones han perdut la vida.