L'oci i els viatges lideren les compres a través de la xarxa.
L'oci i els viatges lideren les compres a través de la xarxa.
Barcelona

Catalunya supera la mitjana de l'estat espanyol en l'ús d'internet i en les compres a través de la xarxa

Catalunya supera la mitjana de l'estat espanyol en l'ús d'internet i les compres a través de la xarxa, i s'acosta a les xifres europees. Tres de cada deu persones entre 16 i 74 anys han utilitzat algun cop el comerç electrònic, un 10% més que a l'estat espanyol. Ho diu un estudi que ha presentat Caprabo, i que ratifica que l'oci juntament amb els viatges lideren les compres a internet.

RedaccióActualitzat
L'alimentació és a la meitat del rànquing. Un 5% dels catalans fan la compra per internet i la majoria amb certa freqüència, per sobre de la mitjana espanyola. Les dades de Catalunya són similars a les del País Basc, Madrid o les Illes Balears.

La fidelització és una de les característiques més importants de la compra a supermercats per internet. El perfil d'aquests compradors és indistintament masculí o femení. Tenen una edat mitjana de 37 anys i han cursat estudis universitaris. Treballen per compte d'altri, tenen un nivell d'ingressos elevat i poc temps lliure, que no volen dedicar a anar al supermercat. Una altra diferència respecte de la compra tradicional en un supermercat és que es fa sobretot el diumenge a la nit, perquè l'entrega sigui el dilluns o el dimarts, però gairebé mai el divendres o el dissabte, quan s'acostuma a fer als establiments.

L'estudi de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) també fa una evolució de l'ús d'internet en l'última dècada. El director de l'estudi, Marc Ajenjo, explicava que "ara hi ha només dos grups de població: els que no utilitzen internet i els que utilitzen la xarxa amb molta freqüència".

Ajenjo també ha destacat el creixement de les llars amb més d'un ordinador. Més de la meitat de les llars que tenen un ordinador de taula en tenen un altre de portàtil.

Anar al contingut