Catalunya queda en dotzena posició en la primera avaluació de l'ensenyament primari

El Ministeri d'Educació ha fet públics els resultats de la primera prova d'avaluació de Primària feta a totes les comunitats autònomes el curs passat. S'hi han avaluat les competències bàsiques de 29.000 alumnes de quart de Primària de tot l'Estat. Destaquen les notes obtingudes per comunitats com La Rioja o Castella i Lleó, mentre que Catalunya se situa en dotzena posició del total de 17 comunitats autònomes. Per aprovar calia superar els 500 punts i a Catalunya la mitjana s'ha quedat en 497. S'hi valoraven quatre àrees i els alumnes catalans n'han aprovat, molt just, tres: matemàtiques, coneixements lingüístics i societat i ciutadania. Han quedat per sota en coneixement sobre el medi natural.
Catalunya queda en dotzena posició en la primera avaluació de l'ensenyament primari
Madrid

Catalunya queda en dotzena posició en la primera avaluació de l'ensenyament primari

El Ministeri d'Educació ha fet públics els resultats de la primera prova d'avaluació de Primària feta a totes les comunitats autònomes el curs passat. S'hi han avaluat les competències bàsiques de 29.000 alumnes de quart de Primària de tot l'Estat. Destaquen les notes obtingudes per comunitats com La Rioja o Castella i Lleó, mentre que Catalunya se situa en dotzena posició del total de 17 comunitats autònomes. Per aprovar calia superar els 500 punts i a Catalunya la mitjana s'ha quedat en 497. S'hi valoraven quatre àrees i els alumnes catalans n'han aprovat, molt just, tres: matemàtiques, coneixements lingüístics i societat i ciutadania. Han quedat per sota en coneixement sobre el medi natural.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
El 15% dels 29.000 alumnes de 4t de Primària avaluats s'han quedat per sota del que s'esperava i només el 8% ha arribat a un nivell d'excel·lència. La resta entre, els quals hi ha els alumnes catalans, s'han quedat dins la mitjana. L'èxit d'un alumne, segons l'avaluació, depèn en gran part de les expectatives de la seva família i de l'escola on estudia.

Segons l'informe, no hi ha gaires diferències entre les escoles. És dins de cada classe on hi ha una diversitat d'alumnes. Per exemple, a Catalunya, en una aula de 4t, un 9% dels alumnes hi destaquen. Les autoritats educatives creuen que per millorar la preparació dels alumnes s'ha de millorar l'autonomia dels centres i també l'atenció personalitzada. Segons aquesta avaluació, la presència d'alumnes estrangers no afecta el resultat.



RÀNQUING DE COMUNITATS AUTÒNOMES


PER SOBRE DE LA MITJANA
La Rioja
Castella i Lleó
Navarra
Aragó
Madrid
Astúries

DINS DE LA MITJANA 
Cantàbria
Castella la Manxa
Catalunya
Extremadura
Andalusia
Galícia
Múrcia
País Basc

PER SOTA DE LA MITJANA
Comunitat Valenciana
Canàries
Balears
Ceuta
Melilla

Text íntegre de l'avaluació (pdf)

VÍDEOS RELACIONATS

DOCUMENTS RELACIONATS