Catalunya obté un notable alt com a destinació turística

Els turistes espanyols i europeus puntuen amb una nota de 8, un notable alt, la seva estada a Catalunya. Aquesta és una de les dades d'un estudi de la Generalitat que també destaca com a atractius més valorats la cultura, seguit de la natura (on s'inclou el sol i platja), mentre que reflecteix que el pitjor per als visitants és la neteja i el soroll, seguits de les infraestructures i el nivell de preus. L'estudi també apunta que un 70% dels turistes de Catalunya visiten Barcelona i una tercera part van a la Costa Brava.
Catalunya obté un notable alt com a destinació turística
Barcelona

Catalunya obté un notable alt com a destinació turística

Els turistes espanyols i europeus puntuen amb una nota de 8, un notable alt, la seva estada a Catalunya. Aquesta és una de les dades d'un estudi de la Generalitat que també destaca com a atractius més valorats la cultura, seguit de la natura (on s'inclou el sol i platja), mentre que reflecteix que el pitjor per als visitants és la neteja i el soroll, seguits de les infraestructures i el nivell de preus. L'estudi també apunta que un 70% dels turistes de Catalunya visiten Barcelona i una tercera part van a la Costa Brava.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

El sol i platja de tota la vida i l'oferta cultural són els dos aspectes més ben valorats pels turistes, segons un estudi del Departament de Turisme de Catalunya. L'informe pretenia saber, per primera vegada, el coneixement que es té des de l'exterior de la marca Catalunya. A més d'una puntuació de notable alt entre els turistes que ens han visitat, el resultat és que un 83% d'europeus reconeixen la marca turística Catalunya encara que no hi hagin estat.

El conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, ha reconegut durant la presentació de l'estudi que ha estat una sorpresa veure aquest bon posicionament en el mercat europeu, amb una oferta molt diversificada. Un 41% dels turistes que visiten Catalunya l'associen a la cultura i l'altre aspecte més valorat és la natura, on s'inclouen el sol i la platja.

El conseller també ha destacat la ciutat de Barcelona com a principal focus turístic, ja que rep les visites del 70% dels turistes, mentre que l'altre lloc més visitat és la Costa Brava, que trepitgen un 33% dels turistes que vénen a Catalunya.

L'estudi, el primer que es fa sobre la imatge turística de Catalunya i el posicionament de la marca Catalunya al mercat europeu, s'ha fet amb 3.766 entrevistes a turistes no catalans mentre visitaven Catalunya, i amb 3.627 entrevistes a turistes potencials, que viatgen habitualment, en el seu lloc de residència.

Per als turistes que visiten Catalunya, la cultura és l'aspecte més valorat (amb un 41%), seguit de la natura (el 24%) i les sensacions (un 15%), mentre que entre els aspectes menys valorats un 14% dels visitants afirma que el pitjor és el funcionament ciutadà, neteja i sorolls, seguit de les infraestructures (9%) i el nivell de preus (8%).

Entre els turistes potencials espanyols, Catalunya s'identifica per les seves muntanyes, paisatges, bon clima i el patrimoni cultural i, en el cas dels europeus, es destaca principalment el paisatge, el clima, el patrimoni, les festes populars i les tradicions i les bones platges. Les paraules que més dominen a l'hora de definir millor Catalunya són, entre els espanyols, "maca, cultura i moderna", i entre els europeus, "sol, cultura i clima".

ÀUDIOS RELACIONATS