Catalunya endurirà el control sobre les empreses que recorren multes de trànsit per evitar estafes

El govern català ha elaborat un decret per endurir el control de les empreses que es dediquen a recórrer multes amb l'objectiu d'eradicar les pràctiques il·legals per part d'aquestes empreses, que ofereixen assistència en la tramitació de procediments sancionadors. A partir d'ara, aquestes empreses hauran de respectar els drets dels clients, hauran de presentar factures pels serveis realitzats, i se'ls ha acabat fer publicitat enganyosa.
Catalunya endurirà el control sobre les empreses que recorren multes de trànsit per evitar estafes
Barcelona

Catalunya endurirà el control sobre les empreses que recorren multes de trànsit per evitar estafes

El govern català ha elaborat un decret per endurir el control de les empreses que es dediquen a recórrer multes amb l'objectiu d'eradicar les pràctiques il·legals per part d'aquestes empreses, que ofereixen assistència en la tramitació de procediments sancionadors. A partir d'ara, aquestes empreses hauran de respectar els drets dels clients, hauran de presentar factures pels serveis realitzats, i se'ls ha acabat fer publicitat enganyosa.
Actualitzat
La publicitat repartida en mà és el mitjà preferit de moltes petites firmes dedicades a fer recursos de multes. En aquests fullets asseguren, per exemple, que poden aturar qualsevol denúncia de trànsit. Es tracta d'un negoci fins ara poc regulat i que han despertat les reticències de molts conductors.

Davant de les nombroses queixes rebudes per pràctiques il·legals i presumptes estafes, la Generalitat ha decidit regular i endurir el control sobre aquestes empreses dedicades a recórrer multes i les obligarà a complir una sèrie de requisits, com tenir una seu social i fer sempre una factura.

Des de l'any 2004 l'Agència Catalana del Consum, ha imposat multes a empreses d'aquest sector per un total de 50.100 euros. Les infraccions més comunes han estat per negar-se a subministrar la documentació i la informació sol·licitada per la inspecció de Consum i per facilitar publicitat o informació enganyosa als ciutadans. Per exemple, comprometre's a retornar els diners en cas que el recurs no prosperés o oferir assessorament gratuït mitjançant un telèfon de tarifació addicional.

Segons el text, si ho demana el client, l'empresa està obligada a lliurar un pressupost previ, i lliurar factura pels serveis realitzats. El decret també preveu explícitament el dret del client a estar informat en qualsevol moment del procés i pot exigir que, per escrit o verbalment, se li comuniqui l'estat dels tràmits o de les gestions encarregades. Quan aquesta informació es faciliti verbalment, es farà mitjançant un telèfon de contacte, que en cap cas podrà ser de tarifació addicional. La norma preveu el dret de l'usuari a fer-se enrere en la interposició del recurs i anul·lar en qualsevol moment l'encàrrec fet a l'empresa.

La nova normativa ha estat ben rebuda per les empreses del sector més consolidades que confien que ajudarà a regular i professionalitzar aquest negoci. A Catalunya operen entorn d'una vintena de firmes dedicades a fer recursos de multes de trànsit.