Troben una fossa sota un tram de via

Cascos ajorna "sine die" la inauguració del TGV Madrid-Lleida després dels incidents detectats

El ministre de Foment ha volgut focalitzar les accions de sabotatge totes les deficiències que ha patit fins ara la línia del TGV Madrid-Lleida. Francisco Álvarez-Cascos ha tret importància als retards, i també a l'últim problema que s'hi ha detectat: un forat de cinc metres sota un tram de la via que podria haver provocat un desastre si hi haguessin continuat passant trens. El ministre ha declinat posar data a l'obertura de la línia assegurant que el primer és la seguretat.

Actualitzat
En les últimes hores s'ha donat a conèixer un problema més del seguit de deficiències que posen en dubte el correcte funcionament del TGV en la línia Lleida-Madrid. Primer, dos talls a la catenària a la província de Guadalajara. I ara, a només un quilòmetre de Saragossa, s'ha descobert un gran forat sota la via que posa en evidència que durant els viatges de prova hi ha hagut risc d'accident. Ho va detectar una empresa que treballa en la construcció, en aquesta zona, d'una canonada de recollida d'aigües pluvials. El ministre de Foment, Francisco Álvarez-Cascos, ha passat per alt la localització d'aquest gran forat i ha minimitzat el retard del TGV; en canvi, sí que ha volgut ratificar els informes del seu departament, que assenyalen que la ruptura de la catenària va ser un sabotatge. Cascos ha dit que no sap quan es posarà en marxa el servei comercial, previst en principi per la segona setmana de març, perquè primer s'ha de revisar la línia per garantir-ne la seguretat. Foment està blindant tot el trajecte per evitar possibles sabotatges. En els quatre viatges promocionals que s'han fet aquesta setmana han quedat ben definits altres problemes importants que té el TGV en aquesta fase de proves, com l'assentament dels terraplens, la velocitat i les baixades constants de tensió elèctrica. Tampoc ha funcionat el sistema de seguretat que detecta automàticament els objectes que hi pot haver a la via i a Saragossa encara s'ha d'acabar un canvi d'agulles automàtic, cosa que fa que en cada viatge s'hagi de parar 50 minuts per fer-lo manualment. A les dificultats tècniques, s'hi han d'afegir les complicacions polítiques derivades del descontentament dels pagesos expropiats, que ja han protestat i denuncien que els volen cobrar uns impostos sobre les indemnitzacions que no estaven previstos en els acords.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut