Carme Riera reescriu la història de la sireneta d'Andersen i la converteix en una gimnasta del segle XXI

Barcelona (ACN).- Carme Riera torna a l'univers del conte amb 'La veu de la sirena' (Edicions 62), on reescriu la història de la sireneta de Hans Christian Andersen i la converteix en una dona del segle XXI, campiona de gimnàstica aquàtica. Malgrat que no té llengua, Riera torna la veu a la protagonista, una dona "activa", "heroica" i "transgressora" que es pot explicar en primera persona. Per Riera, 'La donzella de la mar' és un "conte cruel" que demostra que l'amor "és l'opi de les dones". "Quan el príncep té la sirena a costat no la reconeix com a objecte de desig", ha explicat, una situació que es dóna "quotidianament". La diferència respecte el text original és, per Riera, que canvia "la descripció per l'acció".
Carme Riera reescriu la història de la sireneta d'Andersen i la converteix en una gimnasta del segle XXI

Carme Riera reescriu la història de la sireneta d'Andersen i la converteix en una gimnasta del segle XXI

Barcelona (ACN).- Carme Riera torna a l'univers del conte amb 'La veu de la sirena' (Edicions 62), on reescriu la història de la sireneta de Hans Christian Andersen i la converteix en una dona del segle XXI, campiona de gimnàstica aquàtica. Malgrat que no té llengua, Riera torna la veu a la protagonista, una dona "activa", "heroica" i "transgressora" que es pot explicar en primera persona. Per Riera, 'La donzella de la mar' és un "conte cruel" que demostra que l'amor "és l'opi de les dones". "Quan el príncep té la sirena a costat no la reconeix com a objecte de desig", ha explicat, una situació que es dóna "quotidianament". La diferència respecte el text original és, per Riera, que canvia "la descripció per l'acció".