Canvien dues vegades en 24 hores el límit de velocitat de la carretera que passa per Serinyà

La carretera que passa pel mig de Serinyà, al Pla de l'Estany, ha canviat dues vegades en només 24 hores el límit de velocitat. Dimarts es va col·locar un senyal que permetia la circulació a 70 per hora. Ahir mateix es tornava a posar a 50. El centre de la qüestió és si la via és urbana o no i al poble hi ha diversitat d'opinions sobre quina és la velocitat màxima més adequada.
Canvien dues vegades en 24 hores el límit de velocitat de la carretera que passa per Serinyà
Serinyà

Canvien dues vegades en 24 hores el límit de velocitat de la carretera que passa per Serinyà

La carretera que passa pel mig de Serinyà, al Pla de l'Estany, ha canviat dues vegades en només 24 hores el límit de velocitat. Dimarts es va col·locar un senyal que permetia la circulació a 70 per hora. Ahir mateix es tornava a posar a 50. El centre de la qüestió és si la via és urbana o no i al poble hi ha diversitat d'opinions sobre quina és la velocitat màxima més adequada.
Serinyà ha viscut el fet insòlit: un senyal de límit de velocitat que ha durat 24 hores. Els responsables de Carreteres de la Generalitat van col·locar el senyal de velocitat màxima a setanta quilòmetres per hora a la carretera que travessa Serinyà a petició del Consell Comarcal de la Garrotxa, però ara afirmen que van cometre un error i han canviat el senyal per un que limita la velocitat a cinquanta quilòmetres per hora.

Al·leguen que la C-66 al pas per Serinyà és un tram de carretera que està al límit del que és urbà i del que no ho és. Davant del dubte, han preferit vetllar per la seguretat del municipi, com els va reclamar l'alcalde, segons el qual el límit ha de ser de cinquanta per facilitar que els veïns del municipi es puguin incorporar a la Comarcal amb més facilitat.

I és que, segons els veïns, la velocitat dels vehicles que passen per la Comarcal els obliga sovint a esperar-se molta estona fins que s'hi poden incorporar. Els conductors que agafen la via de pas, en canvi, són del parer contrari i, a ells, el 70 ja els anava bé.

Des de Carreteres, s'han compromès a no canviar el límit de 50 fins que hi hagi la variant de Serinyà, que es preveu que s'enllesteixi d'aquí a tres anys.