Canes comença amb polèmica per dues pel·lícules de Netflix

La plataforma de pagament no accepta que els seus dos films en competició passin per sales i l'organització del festival diu que l'any que ve serà imprescindible per poder participar al certamen
Canes comença amb polèmica per dues pel·lícules de Netflix
Cannes

Canes comença amb polèmica per dues pel·lícules de Netflix

La plataforma de pagament no accepta que els seus dos films en competició passin per sales i l'organització del festival diu que l'any que ve serà imprescindible per poder participar al certamen
Laura Galan
Pedro Almodóvar

Pedro Almodóvar

Pedro Almodóvar, president del jurat del Festival de Cinema de Canes, ho ha dit molt clar en la roda de premsa de l'obertura del 70è Festival de Cinema de Canes. Totes les pel·lícules que participen al festival s'han d'exhibir en sales de cinema.

"Les noves plataformes han d'assumir i acceptar les regles del joc ja existents que impliquen respectar les actuals finestres dels diferents formats d'exhibició, així com les obligacions d'inversió que actualment que regeixen a Europa. Per mi seria una gran paradoxa que la Palma d'Or d'aquest festival de Canes i qualsevol altre premi no es poguessin veure en sales."

La polèmica ha sorgit aquest any en què per primera vegada la plataforma de pagament Netflix ha presentat dues pel·lícules a competició al festival. Els exhibidors francesos s'han queixat que el certamen aculli cintes que no es podran exhibir en sales de cinema, perquè Netflix només les exhibirà a través de la seva plataforma de vídeo per a abonats.

Encara que l'organització del festival ha intentat negociar amb Netflix fins a últim moment, no ha aconseguit un acord per què els dos films que presenta a Canes puguin ser exhibits també als cinemes. Per això, ha anunciat que a partir de l'any que ve les condicions seran clares: no podrà participar cap pel·lícula que no es pugui veure en cinemes.

♦ El Festival de Canes "retoca" Claudia Cardinale

Les dues pel·lícules en qüestió són "Okja", de Bong Joon-ho, amb Tilda Swinton, Jake Gyllenhaal, Paul Dano, Steven Yeun i Lily Collins, i set nominacions, i "The Meyerowitz Stories", de Noah Baumbach, amb un repartiment Adam Sandler, Ben Stiller, Emma Thompson i Dustin Hoffmantambé, i també amb set nominacions.

 

 

L'actor nord-americà Will Smith, que forma part de jurat d'aquesta setantena edició del festival, no ha volgut entrar en la polèmica. Més aviat conciliador, ha dit que Netflix no és una amenaça.

"A casa meva (als Estats Units), Netflix no ha tingut cap efecte i la gent continua anant al cinema. Hi ha pel·lícules que la gent prefereix veure-les en sales i d'altres que prefereixen veure-les a casa."

Els representants de Netflix defensen la coexistència de sales i plataformes. El director executiu de contingut a Netflix, Ted Sarandos, defensa que els festivals i el propietaris de sales de cinema haurien de centrar-se en l'art sense importar el canal de distribució.

"L'audiència està canviant, la distribució canvia i els festivals també."

El director de "Okja", Bong John Hoo, també es va manifestar en aquest sentit en la presentació de la seva pel·lícula a Seül, on va dir que desitjava una coexistència harmoniosa entre l'streaming i la gran pantalla.

Comença el festival

 

 

I, al marge de pol·lèmiques, la 70a. edició del Festival de Canes ha començat a rodar amb el pas per la catifa vermella de dues de les actrius més internacionals del cinema francès: Marion Cotillard i Charlotte Gainsbourg, protagonistes de la pel·lícula que obre aquesta edició "Les fantômes d'Ismaël".

Durant 12 dies hi passaran directors ja consagrats com Michael Haneke o estrelles de Hollywood com Nicole Kidman.

 

VÍDEOS RELACIONATS