Cancel·lats uns 240 vols al Prat i Barajas en el primer dia de la vaga de pilots

La vaga de pilots d'Iberia ha començat després de tres dies d'infructuoses negociacions. En la primera jornada d'aturada, uns 240 vols s'han quedat a terra, 170 corresponents a sortides i arribades a l'aeroport de Barajas, i una vuitantena al Prat. La incidència per als passatgers, però, ha estat mínima, ja que en la majoria dels casos han pogut optar per un altre vol. D'altres s'han mostrat indignats.
Cancel·lats uns 240 vols al Prat i Barajas en el primer dia de la vaga de pilots
Madrid

Cancel·lats uns 240 vols al Prat i Barajas en el primer dia de la vaga de pilots

La vaga de pilots d'Iberia ha començat després de tres dies d'infructuoses negociacions. En la primera jornada d'aturada, uns 240 vols s'han quedat a terra, 170 corresponents a sortides i arribades a l'aeroport de Barajas, i una vuitantena al Prat. La incidència per als passatgers, però, ha estat mínima, ja que en la majoria dels casos han pogut optar per un altre vol. D'altres s'han mostrat indignats.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Malgrat que els pilots d'Iberia han començat una vaga que durarà tota la setmana, a l'aeroport del Prat hi ha dominat al llarg del dia una relativa tranquil·litat. S'han cancel·lat una vuitantena de vols, que representen un 9% de totes les operacions previstes per avui.


La majoria dels afectats per les cancel·lacions n'havien estat informats, i a una part els han buscat vols alternatius. Això ha fet que la zona de facturació d'Iberia estigués pràcticament buida. Una escena que contrastava amb els mostradors d'altres companyies, plens de gom a gom.


A l'aeroport de Madrid és on més s'ha notat la vaga, especialment per aquells que feien trajectes de llarg recorregut i que havien d'enllaçar cap a altres destinacions. En total s'han cancel·lat uns 170 vols amb destí o procedència a Barajas. A banda dels passatgers que no han pogut volar i que, lògicament, són els més afectats, un altre sector que està patint molt les conseqüències de la vaga són els treballadors de terra d'Iberia. A les oficines d'atenció al client s'han passat el dia atenent queixes i facilitant fulls de reclamacions.


Durant de la setmana es calcula que la vaga afectarà més de 200.000 usuaris. De totes maneres, el Ministeri de Foment ja ha establert els serveis mínims.


Els orígens del conflicte

El conflicte sorgeix amb l'anunci per part d'Iberia de la creació de l'aerolínia de baix cost Catair. Aquesta decisió fa témer el col·lectiu de pilots per l'estabilitat dels 1.900 llocs de treball que té actualment Iberia i han demanat a la companyia que abandoni el projecte o que adopti un compromís que garanteixi els llocs de treball i el sou de tots els pilots fins als 65 anys. Iberia assegura que la creació de Catair no afectarà el col·lectiu de pilots perquè, tal com ha afirmat el seu director general, Enrique Donaire, no es transvasarà personal d'Iberia a la nova companyia. Donaire es va comprometre a deixar signat davant de notari aquest compromís.

La companyia considera abusiva la convocatòria de vaga, tant per la durada, una setmana, com per l'època en què es fa, en temporada de vacances, i ha portat el cas als tribunals perquè sigui declarada il·legal ja que -diuen- no es fa per motius professionals, sinó en contra d'una decisió purament empresarial. La resposta a aquestes afirmacions no s'ha fet esperar. Els pilots asseguren que a la companyia li surt a compte la vaga perquè esperen que així es provoqui un laude de l'administració que "suspengui el dret constitucional a la vaga i emmordassi els pilots".

NOTÍCIES RELACIONADES

ÀUDIOS RELACIONATS