CaixaForum mostra la retrospectiva més extensa de Lee Friedlander, un dels fotògrafs més prolífics

El recinte cultural CaixaForum, de Barcelona, acull fins al 24 de juny la mostra més extensa elaborada mai sobre l'obra del fotògraf Leed Friedlander, organitzada pel MOMA de Nova York. Amb 73 anys, Friedlander està considerat un dels màxims exponents de la fotografia actual i el geni de transformar errors fotogràfics comuns en jocs que donen caràcter a la peça retratada. El paisatge humà i social dels Estats Units han estat la font d'inspiració de les 60.000 imatges que ha captat al llarg de la seva trajectòria.
CaixaForum mostra la retrospectiva més extensa de Lee Friedlander, un dels fotògrafs més prolífics
Barcelona

CaixaForum mostra la retrospectiva més extensa de Lee Friedlander, un dels fotògrafs més prolífics

El recinte cultural CaixaForum, de Barcelona, acull fins al 24 de juny la mostra més extensa elaborada mai sobre l'obra del fotògraf Leed Friedlander, organitzada pel MOMA de Nova York. Amb 73 anys, Friedlander està considerat un dels màxims exponents de la fotografia actual i el geni de transformar errors fotogràfics comuns en jocs que donen caràcter a la peça retratada. El paisatge humà i social dels Estats Units han estat la font d'inspiració de les 60.000 imatges que ha captat al llarg de la seva trajectòria.
Actualitzat

Lee Friedlander va descobrir de seguida el poder màgic de la fotografia i gràcies al seu amor pel jazz es va introduir a l'ofici els anys 50 retratant els grans referents nord-americans. Poc després, va trobar el seu estil personal, que passa per convertir possibles errors fotogràfics en jocs visuals.

Enquadraments poc habituals que els cànons de la fotografia mirarien d'evitar li serveixen per jugar amb la seva obra, una manera d'autorepresentar-se que es convertirà en un motiu recorrent. Ell mateix s'ha definit com un captor del paisatge social nord-americà i durant quatre dècades ha estat, d'alguna manera, els ulls dels Estats Units, captant imatges de llocs tan comuns com ara una gasolinera o una hamburgueseria.

Friedlander afirma que s'ha jubilat de tot, menys de la feina. Tot i fer-se visible a les fotografies, continua delegant la tasca d'atenció als mitjans en el comissari de la mostra. Ara bé, això no li impedeix passejar-se per Barcelona amb la seva Hasselbalad Superwide penjada al coll, la càmera amb què treballa des que va deixar la Leica, als anys noranta.