Bush va ordenar abatre un avió de passatgers espanyol sospitós en plena confusió de l'11-S

George Bush va ordenar abatre un avió de passatgers procedent d'Espanya que s'acostava als Estats Units en el pitjor moment de la confusió creada pels atemptats de l'11-S. Segons la cadena televisiva NBC, aquesta va ser una de les revelacions de la compareixença, dijous passat, del president nord-americà i del vicepresident, Dick Cheney, davant la comissió que investiga els atemptats de Washington i Nova York. Posteriorment es va saber que l'avió tornava cap a Madrid i que per tant no formava part de l'atac terrorista.
Bush va ordenar abatre un avió de passatgers espanyol sospitós en plena confusió de l'11-S
Washington

Bush va ordenar abatre un avió de passatgers espanyol sospitós en plena confusió de l'11-S

George Bush va ordenar abatre un avió de passatgers procedent d'Espanya que s'acostava als Estats Units en el pitjor moment de la confusió creada pels atemptats de l'11-S. Segons la cadena televisiva NBC, aquesta va ser una de les revelacions de la compareixença, dijous passat, del president nord-americà i del vicepresident, Dick Cheney, davant la comissió que investiga els atemptats de Washington i Nova York. Posteriorment es va saber que l'avió tornava cap a Madrid i que per tant no formava part de l'atac terrorista.
La investigació independent sobre l'11 de setembre han permès conèixer noves dades, fins ara desconegudes, referents a les hores immediatament posteriors als atemptats contra les Torres Bessones i el Pentàgon que van commocionar el món. El periodista de la cadena nord-americana NBC David Gregory assegura que el matí de l'11 de setembre, l'administració Bush temia rebre més atacs i que una de les preocupacions va ser un avió de passatgers procedent d'Espanya. Segons Gregory, les autoritats nord-americanes volien permís per abatre l'avió sospitós si fos necessari. I el president dels Estats Units, George Bush, va donar aquella ordre poc després d'arribar al Comandament Estratègic a Omaha (Nebraska). Després es va saber que l'avió havia girat cua i tornava a Madrid i que, per tant, no formava part de l'atac. El periodista no ha revelat les seves fonts d'informació però atribueix aquestes revelacions al mateix Bush durant la seva compareixença, dijous passat, davant la comissió que investiga l'actuació de l'administració Bush davant de l'11-S. Segons el periodista, aquest va ser només un exemple de la confusió del dia. Quan hi va haver els atacs contra les Torres Bessones i el Pentàgon, els vols d'Iberia Madrid-Nova York, Madrid-Miami i Madrid-Chicago, i el d'Spanair Madrid-Washington que es dirigien als Estats Units van tornar a Espanya. Només dos vols no hi van tornar, el de Madrid-San Juan de Puerto Rico, que va aterrar a Santo Domingo, i el de Barcelona-Nova York, que ho va fer a Halifax, al Canadà.

NOTÍCIES RELACIONADES