El disseny de McWhopeer que Burger King ha proposat a McDonald's
El disseny de McWhopeer que Burger King ha proposat a McDonald's
Atlanta

Burger King proposa una hamburguesa conjunta pel Dia de la Pau, però McDonald's ho rebutja

Curiosa oferta de Burger King a la seva principal competidora: crear una hamburguesa conjunta, el McWhopper, per celebrar el Dia de la Pau, el proper 21 de setembre. Finalment McDonald's ha rebutjat la idea

Actualitzat

Dia de missatges encreuats entre les dues principals cadenes d'hamburgueseries. Burger King ha ofert a McDonald's deixar de ser competència per un dia i crear una hamburguesa conjunta amb motiu del Dia de la Pau, que se celebra el 21 de setembre. La col·laboració seria durant un sol dia, amb l'objectiu de "fer prendre consciència al món sobre la importància del Dia de la Pau". De fet, la idea era fabricar i vendre l'hamburguesa a la ciutat d'Atlanta, un lloc equidistant de les oficines centrals de totes dues empreses, Chicago (McDonald's) i Miami (Burger King).

 

El producte que proposava Burger King era un McWhopper, que combinaria els elements de les hamburgueses més emblemàtiques de les dues multinacionals, el Big Mac i el Whopper, respectivament. A través d'una pàgina web i anuncis a tota pàgina a "The New York Times" i al "Chicago Tribune", difonien el lema "Let's end the beef, with beef", és a dir, "Acabem la baralla amb vedella" (en anglès, "beef" significa "vedella" i, en llenguatge col·loquial, també "baralla"). La cadena fins i tot n'ha elaborat un disseny, alertant que McDonald's encara no havia "autoritzat o acceptat" la idea:

 

 

Segons Burger King, la seva principal competidora era "lliure d'acceptar o rebutjar l'oferta; si decideix no participar, no passarà res dolent, ja que la pau no sempre és fàcil d'aconseguir". El vicepresident per a la gestió global de marca de la Burger King Corporation, Fernando Machado, ha insistit que l'oferta "està dissenyada per sensibilitzar el màxim possible sobre el Dia de la Pau i la feina que realitza l'organització sense ànim de lucre Peace One Day".

McDonald's ho rebutja

Finalment, McDonald's ha rebutjat l'oferta de la seva competidora. El conseller delegat de la multinacional, Steve Easterbrook, ha respost amb un missatge a Facebook en què agraeixen la intenció, però creu que "les dues marques poden fer alguna cosa més gran per crear una diferència". Amb un to crispat, Easterbrook proposa a Burger King "sumar-se" a l'"esforç" que fa McDonald's per "crear consciència arreu del món".

A més, aposta per "deixar clar que entre nosaltres hi ha simplement una competició empresarial amigable i, francament, unes circumstàncies no comparables al dolor i el patiment d'una guerra". La carta acaba avisant la competència que "una simple trucada servirà, la pròxima vegada".

 

Dear Burger King, Inspiration for a good cause... great idea. We love the intention but think our two brands could...

Posted by McDonald's on dimecres, 26 / agost / 2015
Anar al contingut