Cercador Google
Cercador Google
Brussel·les

Brussel·les vol forçar Google a canviar la presentació dels resultats de cerca

Google es veurà forçada a canviar la manera com es presenten els seus resultats de cerca a Europa o s'enfrontarà a càrrecs antimonopoli per "desviar el trànsit" als seus serveis, segons ha informat el responsable antimonopoli de la UE, Joaquín Almunia.

RedaccióActualitzat
Google es veurà forçada a canviar la manera com es presenten els seus resultats de cerca a Europa o s'enfrontarà a càrrecs antimonopoli per "desviar el trànsit" als seus serveis, segons ha informat el responsable antimonopoli de la UE, Joaquin Almunia, al "Financial Times".

El "desviament del trànsit" al qual apunta el vicepresident de la CE suposaria que quan un usuari fa una cerca, Google dóna preferència als resultats dels seus serveis verticals i els mostra primer, en detriment dels dels seus competidors, com ara Microsoft. Almunia ha dit que sospita que l'empresa nord-americana està realitzant un ús indegut de la seva posició dominant, incorrent en un abús de la mateixa.

La Comissió Europea manté oberta de moment la investigació i continua les converses amb Google, que ha presentat possibles solucions per aclarir els dubtes sobre la legalitat del seu model de negoci. Si les alternatives plantejades per Google no convencen Brussel·les, la CE podria presentar càrrecs contra la companyia, una decisió final que podria arribar aquest mateix mes.

El plantejament de Brussel·les contrasta amb la conclusió assolida per la Comissió Federal de Comerç dels Estats Units després de 19 mesos d'investigació, que considera que no hi ha proves que indiquin que Google afavoreix els seus propis serveis al motor de cerca. La FTC sí que va demanar a Google que faci alguns canvis en els seus processos de recerca i que obri als competidors les seves patents en telefonia mòbil.

Per la seva banda, l'executiu europeu es mostra especialment preocupat per quatre punts del model de negoci de Google, el primer l'esmentat "desviament del trànsit". La CE també desaprova la manera com Google copia material original de les pàgines web dels seus competidors, com ara opinions dels usuaris d'hotels o restaurants, i l'utilitza a la seva pàgina web sense permís previ, aprofitant els beneficis que això comporta.

Un altre dubte exposat per la CE són els acords entre Google i els seus socis en pàgines on desplega publicitat relacionada amb les recerques, que donen lloc a una "exclusivitat de facto" del gegant nord-americà i tanca possibilitats a competidors que també ofereixen serveis de publicitat. Finalment, Brussel·les creu que Google imposa restriccions a la portabilitat de les campanyes de publicitat relacionades amb les recerques en línia, de la seva plataforma AdWords a altres plataformes de competidors.
Anar al contingut