Brussel·les proposa arrodonir les cabines dels camions per reduir el consum i reforçar la seguretat

La Comissió Europea proposa que les cabines dels camions tinguin una forma arrodonida en comptes de cúbica i que s'afegeixin alerons aerodinàmics a la part del darrere del remolc, de manera que es rebaixin els costos de carburant i les emissions de gas d'efecte hivernacle. L'executiu comunitari també creu que es podrien reduir entre 300 i 500 el nombre de morts en accidents amb ciclistes i vianants.
Brussel·les proposa arrodonir les cabines dels camions per reduir el consum i reforçar la seguretat
Brussel·les

Brussel·les proposa arrodonir les cabines dels camions per reduir el consum i reforçar la seguretat

La Comissió Europea proposa que les cabines dels camions tinguin una forma arrodonida en comptes de cúbica i que s'afegeixin alerons aerodinàmics a la part del darrere del remolc, de manera que es rebaixin els costos de carburant i les emissions de gas d'efecte hivernacle. L'executiu comunitari també creu que es podrien reduir entre 300 i 500 el nombre de morts en accidents amb ciclistes i vianants.
Redacció
Un camió circulant per la carretera Nacional II.

Un camió circulant per la carretera Nacional II.

La Comissió Europea proposa noves normes sobre la construcció de camions a partir de les quals les cabines hauran de tenir una forma arrodonida en comptes de cúbica i s'afegiran alerons aerodinàmics a la part del darrere del remolc.

L'objectiu d'aquestes mesures és millorar l'aerodinamisme d'aquests vehicles, amb la qual cosa s'abaratiran uns 5.000 euros anuals els costos de carburant per a un camió que recorre grans distàncies i també arribar a disminuir un 10% les emissions de gas d'efecte hivernacle, segons els càlculs de Brussel·les.

"El cub és la forma menys aerodinàmica que pot imaginar-se i és imperatiu millorar la silueta dels camions que circulen per les nostres carreteres", ha dit el comissari de Transports, Sim Kallas.

Més seguretat

L'executiu comunitari defensa que aquesta nova legislació augmentaria la seguretat i reduiria entre 300 i 500 el nombre de morts en accidents amb ciclistes i vianants. De fet, la forma que té actualment la part frontal dels camions pot agreujar les lesions dels usuaris de les carreteres en cas de xoc i també redueix el camp de visió lateral del conductor, una circumstància especialment perillosa en els encreuaments per als usuaris de bicicletes i persones que caminen.

La Comissió al·lega que una forma més arrodonida augmenta el camp de visió i, en cas de xoc a velocitat reduïda (la situació més típica en l'entorn urbà), disminueix el risc de lesions greus.

Perquè arribi a aplicar-se, aquesta norma ha de ser aprovada pel Parlament Europeu i també els governs dels vint-i-set estats membres. Brussel·les creu que els nous camions aerodinàmics podrien arribar a les carreteres entre els anys 2018 i 2020.