Brussel·les investigarà les subvencions a la companyia Intermed pel vol Girona-Madrid

La Comissió Europea investigarà la Generalitat i la Diputació de Girona per les subvencions concedides a la companyia Intermed pel vol Girona-Madrid. Ho ha dit a Brussel·les la comissària europea de Transports, Loyola de Palacio, que assegura que cada cop més es donen aquests casos, en què administracions regionals o locals subvencionen vols. La Direcció General de Transports assegura que en aquest cas està suplint el que hauria de fer AENA.
Brussel·les investigarà les subvencions a la companyia Intermed pel vol Girona-Madrid
Comissió Europea

Brussel·les investigarà les subvencions a la companyia Intermed pel vol Girona-Madrid

La Comissió Europea investigarà la Generalitat i la Diputació de Girona per les subvencions concedides a la companyia Intermed pel vol Girona-Madrid. Ho ha dit a Brussel·les la comissària europea de Transports, Loyola de Palacio, que assegura que cada cop més es donen aquests casos, en què administracions regionals o locals subvencionen vols. La Direcció General de Transports assegura que en aquest cas està suplint el que hauria de fer AENA.
La comissària de Transports de la Unió Europea, Loyola de Palacio, ha comunicat l'obertura d'un expedient per la subvenció que la Generalitat i la Diputació de Girona donen a la companyia Intermed pel vol Girona-Madrid. Aquest inici de procediment respon a la denúncia que va presentar Air Catalunya, l'altra empresa que opera el vol amb la capital d'Espanya, per una suposada competència deslleial. Loyola de Palacio assegura que les queixes del competidor semblen d'entrada fonamentades i per això sol·licitaran tota la informació a les administracions catalanes. La Direcció General de Transports de la Generalitat considera vàlida la seva actuació. Considera que, d'una banda, és una pràctica habitual de totes les comunitats autònomes amb la companyia filial d'Iberia, Air Nostrum i, d'una altra, que és l'única sortida que veuen -de moment- per revitalitzar els aeroports més petits. En concret, consideren que estan suplint una mancança comercial d'AENA, que és la que hauria de vetllar per dotar aquests aeroports d'activitat.