British Airways reprèn els seus vols des de Heathrow, però trigarà a restablir-se la normalitat

L'aeroport de Heathrow comença a recuperar la normalitat després de gairebé 24 hores caòtiques. A les nou del vespre de divendres han iniciat el vol els avions programats per aquesta hora. Ara faltarà saber quant trigaran a tornar a l'aeroport londinenc el centenar d'avions que la companyia té en altres aeroports. El personal de terra de la companyia British Airways, en solidaritat amb 800 companys del servei de càtering dels avions, va convocar una vaga sense previ avís i sense oferir serveis mínims. Unes 110.000 persones d'arreu del món s'han quedat a terra.
British Airways reprèn els seus vols des de Heathrow, però trigarà a restablir-se la normalitat
Londres

British Airways reprèn els seus vols des de Heathrow, però trigarà a restablir-se la normalitat

L'aeroport de Heathrow comença a recuperar la normalitat després de gairebé 24 hores caòtiques. A les nou del vespre de divendres han iniciat el vol els avions programats per aquesta hora. Ara faltarà saber quant trigaran a tornar a l'aeroport londinenc el centenar d'avions que la companyia té en altres aeroports. El personal de terra de la companyia British Airways, en solidaritat amb 800 companys del servei de càtering dels avions, va convocar una vaga sense previ avís i sense oferir serveis mínims. Unes 110.000 persones d'arreu del món s'han quedat a terra.
A les nou del vespre de divendres, s'ha acabat oficialment la vaga del personal de terra de British Airways i els avions han començat a volar. El primer pas ha estat fer volar només els avions que estaven programats per aquesta hora. En total, 31 vols. Després s'haurà de resoldre un trencaclosques logístic: British Airways té un centenar d'avions en aeroports que no toca i que, per tant, han de tornar en algun moment a Heathrow.

L'aeroport de Heathrow està reprenent lentament l'activitat habitual. Les dues terceres parts dels treballadors de la companyia aèria britànica han tornat a la feina després de dos dies de vaga, que ha afectat 110.000 persones a tot el món i 31 vols de curta i llarga distància.

Els treballadors han deixat la vaga en saber que s'han començat converses per reconduir l'acomiadament dels treballadors de l'empresa de càtering Gat Gourmet que contracta British, amb els quals s'havien solidaritzat.

Es calcula que més de 1.000 persones han passat l'última nit a Heathrow i que unes 4.000 més van ser recol·locades en hotels pròxims a l'aeroport o van tornar a casa.

Durant tot el dia, la companyia ha buscat alternatives per als afectats: retornar l'import del bitllet, volar a altres aeroports britànics o recol·locar els passatgers en avions de la companyia Iberia. Tot i això, alguns dels passatgers que han pogut arribar a la capital britànica s'han trobat que ja havien perdut la connexió o bé que no podien continuar el viatge.

A Barcelona, a l'aeroport del Prat, la vaga ha obligat a cancel·lar vuit vols. La companyia preveu, si no hi ha canvis d'última hora, que els dos vols procedents de Londres programats per després de les nou arribarien amb normalitat. També altres vols a l'aeroport de Barajas i a Màlaga, deu i un, respectivament, s'han vist afectats per la vaga.

Deu milions de lliures en pèrdues

La jornada de vaga dels treballadors d'equipatge i conductors d'autobús de l'aerolínia British Airways en solidaritat amb els acomiadats per l'empresa de càtering es tradueix, a banda de les lògiques molèsties als passatgers, en importants pèrdues per a la companyia. Els experts econòmics ho xifren en deu milions de lliures, és a dir, uns 14 milions d'euros. Aquesta quantitat s'engreixa sobretot amb el compromís de British Airways de reemborsar l'import dels bitllets i permetre tornar a fer noves reserves als passatgers afectats.