Boeing presenta el nou 787 Dreamliner, més lleuger i un 20% menys contaminant

La companyia Boeing ha presentat aquest cap de setmana a la seva planta a Everett, a l'estat nord-americà de Washington, el seu nou aparell, el 787 Dreamliner, un model fabricat a partir d'un compost d'alta tecnologia que el fa més lleuger. L'empresa espera que aquest nou prototip revolucioni el mercat de l'aviació civil. De fet, mig centenar d'aerolínies de tot el món ja han comprat gairebé 700 unitats de l'avió abans d'entrar en servei. A més, l'aparell, que pesa menys, reduirà en un 20% el combustible que utilitzava el model anterior.
Boeing presenta el nou 787 Dreamliner, més lleuger i un 20% menys contaminant
Estats Units

Boeing presenta el nou 787 Dreamliner, més lleuger i un 20% menys contaminant

La companyia Boeing ha presentat aquest cap de setmana a la seva planta a Everett, a l'estat nord-americà de Washington, el seu nou aparell, el 787 Dreamliner, un model fabricat a partir d'un compost d'alta tecnologia que el fa més lleuger. L'empresa espera que aquest nou prototip revolucioni el mercat de l'aviació civil. De fet, mig centenar d'aerolínies de tot el món ja han comprat gairebé 700 unitats de l'avió abans d'entrar en servei. A més, l'aparell, que pesa menys, reduirà en un 20% el combustible que utilitzava el model anterior.

El Boeing 787 Dreamliner és el primer aparell fabricat a partir d'un compost d'alta tecnologia -un plàstic reforçat  que pesa menys i és més fort que l'alumini- que el fa més lleuger i amb el qual la companyia vol revolucionar l'aviació civil.

De moment, i abans d'entrar en servei, ja hi ha 677 encàrrecs d'aquest avió de 47 aerolínies, segons Boeing. Una xifra que, segons l'empresa, situa aquest aparell com el més demanat mai abans d'entrar en servei.

Gràcies que té menys pes, l'avió utilitzarà un 20% menys de combustible que el model anterior, serà més ampli, més còmode i tindrà finestres més grans. L'aparell, que costa entre 146 i 200 milions de dòlars, es llançarà al mercat el 7 d'agost.

La companyia espera que aquest nou producte, el primer que llança en els últims 13 anys, impulsi el negoci, que en els últims temps s'ha vist afectat per escàndols corporatius i greus problemes de producció.

Mentrestant, la seva competidora europea, l'Airbus, ha apostat pel model A-380, un avió pel qual només 14 aerolínies s'hi han interessat.