Blanes i Tordera, enfrontats pel projecte que ha de desdoblar l'N-II

Els municipis veïns de Blanes i Tordera no es posen d'acord sobre per on ha de passar el desdoblament de la Nacional II. El problema és que, passi per on passi, la nova autovia afectarà terrenys de conreu o zones habitades, cosa que els veïns, amb el suport dels ajuntaments, intenten evitar. Sobre la taula hi ha tres propostes. La primera opció dibuixa la carretera molt a prop de l'actual. El segon traçat s'endinsa cap al Vilar i la urbanització de Sant Daniel i preveu un complicat enllaç amb la via de Lloret. La Generalitat ha adaptat aquesta opció apropant-la al Vilar i ha simplificat l'enllaç.
Blanes i Tordera, enfrontats pel projecte que ha de desdoblar l'N-II
Blanes i Tordera

Blanes i Tordera, enfrontats pel projecte que ha de desdoblar l'N-II

Els municipis veïns de Blanes i Tordera no es posen d'acord sobre per on ha de passar el desdoblament de la Nacional II. El problema és que, passi per on passi, la nova autovia afectarà terrenys de conreu o zones habitades, cosa que els veïns, amb el suport dels ajuntaments, intenten evitar. Sobre la taula hi ha tres propostes. La primera opció dibuixa la carretera molt a prop de l'actual. El segon traçat s'endinsa cap al Vilar i la urbanització de Sant Daniel i preveu un complicat enllaç amb la via de Lloret. La Generalitat ha adaptat aquesta opció apropant-la al Vilar i ha simplificat l'enllaç.
El desdoblament de la Nacional II enfronta els ajuntaments de Blanes i Tordera. Hi ha tres propostes sobre la taula: dues del Ministeri de Foment i una tercera de la Generalitat. La primera opció del ministeri dibuixa la carretera molt a prop de l'actual, que es convertirà en una via interna. Per una banda, connecta amb la C-32 i, per l'altra, amb la GI-600 per anar cap a Lloret.

El segon traçat s'endinsa cap al Vilar i la urbanització de Sant Daniel i preveu un complicat enllaç amb l'autopista, o autovia, que ha d'arribar fins a Lloret. La Generalitat ha adaptat aquesta opció apropant-la al Vilar, per no destruir cases de Sant Daniel i simplificant l'enllaç amb la via de Lloret. Tots els grups municipals de Blanes s'han alineat contra aquest traçat perquè acabaria amb el pulmó més important del poble.

L'Ajuntament de Tordera manté que la carretera desdoblada a prop de l'actual implicaria trepitjar zones urbanes i camps de conreu i afectaria activitats econòmiques. Tots dos consistoris es reuniran amb els representants de la Generalitat i el ministeri per buscar un acord.