Blanco porta al Consell de Ministres d'aquest divendres la privatització del control aeri

El Consell de Ministres ha aprovat aquest divendres, per decret i a proposta del ministre de Foment, José Blanco, la possibilitat que gestors privats es facin càrrec de la navegació aèria, que ara està en mans d'Aena. Aena, l'ens públic que gestiona els aeroports, és l'única responsable actualment d'aquest servei, desenvolupat pels controladors. La intenció del govern, segons ha explicat Blanco a la Comissió de Foment del Congrés, és assignar els serveis de control a nous proveïdors privats i fer-ho a partir de l'octubre, quan està previst que es faci el concurs. El procés de selecció podria completar-se abans de finals d'any.
Blanco porta al Consell de Ministres d'aquest divendres la privatització del control aeri
Madrid

Blanco porta al Consell de Ministres d'aquest divendres la privatització del control aeri

El Consell de Ministres ha aprovat aquest divendres, per decret i a proposta del ministre de Foment, José Blanco, la possibilitat que gestors privats es facin càrrec de la navegació aèria, que ara està en mans d'Aena. Aena, l'ens públic que gestiona els aeroports, és l'única responsable actualment d'aquest servei, desenvolupat pels controladors. La intenció del govern, segons ha explicat Blanco a la Comissió de Foment del Congrés, és assignar els serveis de control a nous proveïdors privats i fer-ho a partir de l'octubre, quan està previst que es faci el concurs. El procés de selecció podria completar-se abans de finals d'any.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Encara no se sap quins aeroports afectarà aquesta privatització, però sembla que es començarà pels aeroports més petits. Amb aquest decret es preveu que surtin a concurs públic les torres de control d'alguns aeroports i hi podran accedir tant el gestor públic actual, és a dir Aena, com qualsevol empresa europea qualificada. En el cas que hi entrin empreses privades, no caldrà que els seus treballadors tinguin el mateix conveni que els d'Aena.

Aquesta mesura pot ser un nou front de conflicte entre Foment i els controladors, que aquests dies han acumulat força baixes laborals i que han estat acusats de fer una vaga encoberta i d'utilitzar les baixes per fer pressió en la negociació del conveni.

En aquest sentit, Blanco ha estat taxatiu i ha advertit que l'estrès i la fatiga, motius que al·leguen els controladors per agafar la baixa laboral, "són incompatibles" amb aquesta feina. Els controladors han de superar un seguit de proves psicofísiques que són "incompatibles amb l'estrès", de manera que, si en tenen, potser "haurem de replantejar-nos si compleixen els requisits" per treballar-hi. "Hi ha professionals que tenen alguna incompatibilitat i aquesta n'és una". En comptes "d'una baixa temporal", algunes persones potser hauran "d'agafar una baixa definitiva".

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS

ÀUDIOS RELACIONATS