Bàscara acomiada els talls diaris de l'N-II però seguirà reclamant-ne el desdoblament

A partir d'aquesta mitjanit s'hi prohibeix el pas de camions i després de 80 dies seguits protestant, amb aquesta acció, per l'alta sinistralitat d'aquesta carretera, han decidit deixar de fer-ho perquè el primer objectiu s'ha aconseguit. Mentrestant, el Departament de Territori i Sostenibilitat reparteix fulletons als camioners per informar-los de les restriccions.
Bàscara acomiada els talls diaris de l'N-II però seguirà reclamant-ne el desdoblament
Bàscara

Bàscara acomiada els talls diaris de l'N-II però seguirà reclamant-ne el desdoblament

A partir d'aquesta mitjanit s'hi prohibeix el pas de camions i després de 80 dies seguits protestant, amb aquesta acció, per l'alta sinistralitat d'aquesta carretera, han decidit deixar de fer-ho perquè el primer objectiu s'ha aconseguit. Mentrestant, el Departament de Territori i Sostenibilitat reparteix fulletons als camioners per informar-los de les restriccions.
Redacció
Imatge d'arxiu d'una protesta que es va fer al març a Bàscara. (Foto: ACN)

Imatge d'arxiu d'una protesta que es va fer al març a Bàscara. (Foto: ACN)

La plataforma Prou Camions a l'N-II, formada per veïns de Bàscara, ha fet l'últim tall de la via. A partir d'aquesta mitjanit s'hi prohibeix el pas de camions i després de 80 dies seguits protestant, amb aquesta acció, per l'alta sinistralitat d'aquesta carretera, han decidit deixar de fer-ho perquè el primer objectiu s'ha aconseguit.

El portaveu de la plataforma, Andreu Molina, ha admès a Catalunya Ràdio que ha estat "dur pel tema de la constància" mantenir la protesta tant de temps, però ha afegit que també ha estat "gratificant per la resposta de la gent". Tot i que no hi haurà més talls, Prou Camions a l'N-II continuarà activa per reclamar el desdoblament d'aquesta carretera i altres millores per fer-la més segura.

Mentrestant, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha començat a repartir fulletons als camioners que circulen per l'N-II per informar-los de les restriccions de pas que se'ls aplicaran a partir d'ara. Es distribuiran 50.000 tríptics en sis idiomes a peu de carretera, sobretot en benzineres i àrees de servei.

Els camioners i els negocis a tocar de l'N-II, però, consideren que la campanya arriba tard i asseguren que només s'ha posat l'accent en les prohibicions, però no en les excepcions. Per la seva banda, els transportistes assalariats diuen que guanyaran temps i comoditat passant per l'AP-7, però temen que les empreses toquin sous si tenen sobrecostos.