Bargalló es compromet a desencallar el problema de places de P3 a Badalona i a la construcció de centres pendents

Bargalló es compromet a desencallar el problema de places de P3 a Badalona i a la construcció de centres pendents

Bargalló es compromet a desencallar el problema de places de P3 a Badalona i a la construcció de centres pendents

ACN Badalona.-El nou conseller d'Ensenyament, Josep Bargalló, s'ha estrenat en el càrrec amb una visita a Badalona, on s'ha compromès amb la comunitat educativa a resoldre els problemes més urgents. El primer, desencallar la matriculació de P3 pel pròxim curs escolar, amb una solució que s'ajusti a les necessitat de les divuit famílies que s'han quedat sense plaça. Per això, es farà una nova reunió abans del 12 de juny -quan es publica l'adjudicació definitiva de places- en la que el Departament pugui presentar les seves propostes. D'altra banda, el conseller s'ha compromès també amb la construcció d'infraestructures pendents a Badalona, com el nou institut Ventura Gasol, que podria iniciar obres abans que acabi l'any. Pels pressupostos del 2019 la intenció es també incloure una partida per a les obres de la nova escola Ventós i Mir i per al nou institut que ha d'ocupar els terrenys de l'antiga escola Lola Anglada.

Problemes de matriculació pel curs vinent, una planificació del projecte educatiu de la ciutat a llarg termini i resoldre la construcció d'edificis pendents des de fa molts anys a la ciutat. Aquests han estat els tres grans reptes que l'Ajuntament de Badalona i el Departament d'Essenyament han posat sobre la taula en una reunió en la que també hi havia representada la comunitat educativa.Bargalló assegura que en els pròxims dies els tècnics del Departament elaboraran una proposta per a les divuit famílies de la ciutat que encara no tenen plaça de P3, després que la setmana passada ja es va resoldre aquest mateix problema a un gruix de famílies important amb l'ampliació d'algunes línies en determinats centres.L'objectiu és que les llistes definitives que s'han de publica el 12 de juny satisfacin a totes les parts. "Hi ha diverses opcions damunt la taula", ha assegurat el conseller, que ha preferit no revelar els detalls a l'espera els treballs que estan fent des dels Serveis Territorials d'Ensenyament.Com en el cas de Badalona, la problemàtica amb les places de P3 també s'ha fet evident a la ciutat de Barcelona. El conseller s'ha limitat a dir que en les pròximes hores es reunirà amb la regidora Laia Ortiz per abordar la problemàtica i buscar solucions conjuntes, com s'ha fet a la veïna Badalona.Quatre edificis pendentsD'altra banda, el màxim responsable del Departament també s'ha compromès a "accelerar" la construcció de fins a quatre nous centres educatius a Badalona. El primer el nou institut Ventura Gasol, que podria iniciar obres a finals d'any o principis de 2019, mentre que pels pressupostos de l'any vinent es deixarà la construcció de centres que encara tenen pendents tràmits administratius i jurídics per part de l'Ajuntament.Es tracta del cas de l'escola Ventós Mir, la més antiga de la ciutat, que aviat podria passar a mans del Departament, com ha apuntat l'alcaldessa, perquè s'hi puguin fer les obres. En la mateixa situació es troben els terrenys de l'antiga escola Lola Anglada, on hi ha projectat un nou institut. "Aquestes construccions tenien gestions pendents d'anteriors mandats i ara són a punt de materialitzar-se", ha explicat Sabater, que acusat el govern del PP de "mala planificació".Un altre calendari segueix l'escola que ha d'anar als terrenys de Badalona Port, afectats per un procés de descontaminació. L'alcaldessa ha detallat que aquestes feines són "complicades" i assegura que hi ha també sobre la taula l'opció de fer el centre en uns altres terrenys.El debat sobre la llenguaEl conseller també ha aprofitat el seu primer acte oficial per reivindicar el model educatiu català i l'aposta "clara" pel plurilingüisme. Bargalló assegura que garantir el coneixement de les llengües no implica fer menys classes en català o fer més o menys classes en una altra llengua, sinó "assolir competència lingüística" de tots els alumnes en "almenys" tres llengües.