Barcelona projecta reduir un 8% el trànsit privat, augmentar fins al 35% els desplaçaments a peu i millorar els carrils bici
L'ajuntament invertirà dos milions i mig d'euros perquè les bicicletes circulin millor. S'han detectat 24 trams i cruïlles per millorar, i espais que no tenen continuïtat amb la xarxa de carrils. Les obres han d'estar acabades a finals d'any. Barcelona també projecta prioritzar el vianant i reduir els desplaçaments en vehicle privat del 26% actual al 18% en cinc anys.
RedaccióActualitzat
L'Ajuntament de Barcelona invertirà dos milions i mig d'euros perquè les bicicletes circulin millor. S'han detectat 24 trams i cruïlles per millorar, i espais que no tenen continuïtat amb la xarxa de carrils. Les obres han d'estar acabades a finals d'any. La millora de la infraestructura es concreta en 12 carrils, com ara els de Marina entre Diagonal i Travessera de Gràcia, o Calàbria entre Gran Via i Tarradellas. També es milloraran les cruïlles amb més accidents com Consell de Cent-Bailèn, Francesc Macià o la plaça Tetuan, que ja està acabada. A més es crearan 2.000 nous aparcaments per a bicis.
Precisament, el foment de la bicicleta és un dels objectius del pla de mobilitat de Barcelona, que també projecta prioritzar el vianant i reduir els desplaçaments en vehicle privat del 26% actual al 18% en cinc anys. Per fer-ho, es potenciarà el transport públic, amb la nova xarxa de bus i la implantació de carrils VAO, d'alta ocupació. Una de les apostes estratègiques seran les anomenades "superilles", amb el trànsit pacificat a l'interior.
El pla, que s'ha presentat a la reunió anual del pacte de mobilitat, que integren l'Ajuntament i una seixantena d'entitats, també inclou incrementar l'espai viari destinat als vianants i aconseguir que augmentin fins a un 35,4% els desplaçaments a peu a Barcelona. Entre les mesures que es prendran en aquesta direcció, hi ha definir una xarxa d'itineraris de vianants; millorar l'accessibilitat i el confort a les voreres i als espais per a vianants; ampliar la superfície dedicada al vianant així com revisar les ordenances municipals per potenciar la figura del vianant.
Precisament, el foment de la bicicleta és un dels objectius del pla de mobilitat de Barcelona, que també projecta prioritzar el vianant i reduir els desplaçaments en vehicle privat del 26% actual al 18% en cinc anys. Per fer-ho, es potenciarà el transport públic, amb la nova xarxa de bus i la implantació de carrils VAO, d'alta ocupació. Una de les apostes estratègiques seran les anomenades "superilles", amb el trànsit pacificat a l'interior.
El pla, que s'ha presentat a la reunió anual del pacte de mobilitat, que integren l'Ajuntament i una seixantena d'entitats, també inclou incrementar l'espai viari destinat als vianants i aconseguir que augmentin fins a un 35,4% els desplaçaments a peu a Barcelona. Entre les mesures que es prendran en aquesta direcció, hi ha definir una xarxa d'itineraris de vianants; millorar l'accessibilitat i el confort a les voreres i als espais per a vianants; ampliar la superfície dedicada al vianant així com revisar les ordenances municipals per potenciar la figura del vianant.