Barcelona projecta reduir un 8% el trànsit privat, augmentar fins al 35% els desplaçaments a peu i millorar els carrils bici

L'ajuntament invertirà dos milions i mig d'euros perquè les bicicletes circulin millor. S'han detectat 24 trams i cruïlles per millorar, i espais que no tenen continuïtat amb la xarxa de carrils. Les obres han d'estar acabades a finals d'any. Barcelona també projecta prioritzar el vianant i reduir els desplaçaments en vehicle privat del 26% actual al 18% en cinc anys.
Barcelona projecta reduir un 8% el trànsit privat, augmentar fins al 35% els desplaçaments a peu i millorar els carrils bici
Barcelona

Barcelona projecta reduir un 8% el trànsit privat, augmentar fins al 35% els desplaçaments a peu i millorar els carrils bici

L'ajuntament invertirà dos milions i mig d'euros perquè les bicicletes circulin millor. S'han detectat 24 trams i cruïlles per millorar, i espais que no tenen continuïtat amb la xarxa de carrils. Les obres han d'estar acabades a finals d'any. Barcelona també projecta prioritzar el vianant i reduir els desplaçaments en vehicle privat del 26% actual al 18% en cinc anys.
Redacció
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
L'Ajuntament de Barcelona invertirà dos milions i mig d'euros perquè les bicicletes circulin millor. S'han detectat 24 trams i cruïlles per millorar, i espais que no tenen continuïtat amb la xarxa de carrils. Les obres han d'estar acabades a finals d'any. La millora de la infraestructura es concreta en 12 carrils, com ara els de Marina entre Diagonal i Travessera de Gràcia, o Calàbria entre Gran Via i Tarradellas. També es milloraran les cruïlles amb més accidents com Consell de Cent-Bailèn, Francesc Macià o la plaça Tetuan, que ja està acabada. A més es crearan 2.000 nous aparcaments per a bicis.

Precisament, el foment de la bicicleta és un dels objectius del pla de mobilitat de Barcelona, que també projecta prioritzar el vianant i reduir els desplaçaments en vehicle privat del 26% actual al 18% en cinc anys. Per fer-ho, es potenciarà el transport públic, amb la nova xarxa de bus i la implantació de carrils VAO, d'alta ocupació. Una de les apostes estratègiques seran les anomenades "superilles", amb el trànsit pacificat a l'interior.

El pla, que s'ha presentat a la reunió anual del pacte de mobilitat, que integren l'Ajuntament i una seixantena d'entitats, també inclou incrementar l'espai viari destinat als vianants i aconseguir que augmentin fins a un 35,4% els desplaçaments a peu a Barcelona. Entre les mesures que es prendran en aquesta direcció, hi ha definir una xarxa d'itineraris de vianants; millorar l'accessibilitat i el confort a les voreres i als espais per a vianants; ampliar la superfície dedicada al vianant així com revisar les ordenances municipals per potenciar la figura del vianant.

VÍDEOS RELACIONATS