Barcelona

Barcelona instal·larà 18 punts per carregar cotxes elèctrics tot i la poca demanda actual

Barcelona instal·larà durant l'any 2009 divuit punts per carregar vehicles elèctrics, que s'ubicaran en diversos aparcaments municipals, segons ha informat l'empresa BSM. Tot i que actualment la implantació de vehicles elèctrics és encara molt reduïda, l'Ajuntament vol apostar per aquest servei, que en els pròxims anys podria viure un fort creixement, ara que la indústria automobilística comença a potenciar els vehicles elèctrics i híbrids. Pel que fa a les benzineres, que ja han patit un descens de les vendes de carburants i serien les principals perjudicades per la implantació massiva d'aquests vehicles elèctrics, es plantegen quin serà el seu paper en aquest nou escenari.

Actualitzat
Barcelona vol apostar per la implantació de sistemes de mobilitat menys contaminants i ha anunciat que al llarg de l'any 2009 s'instal·laran divuit nous punts de càrrega de vehicles elèctrics. En concret, l'empresa municipal BSM ha informat que s'ubicaran diversos sortidors en sis aparcaments a l'aire lliure i en dotze de subterranis de la ciutat.

Actualment, a Barcelona només hi ha registrats 15 cotxes elèctrics i hi ha un únic punt de recàrrega, situat a la confluència dels carrers Consell de Cent i Cartagena. El cost del servei que oferiran aquests punts serà d'1,2 euros, a més del preu del pàrquing per fer la recàrrega, que sol durar dues hores i costa uns 2 euros.

Precisament, l'actual manca de vehicles elèctrics és el principal problema perquè arrenqui aquesta tecnologia ja que, segons BSM, ara per ara encara "no hi ha prou clients".

L'Ajuntament preveu que aquest nou sistema estigui implantat en 50 aparcaments municipals de la ciutat el 2014. Aquesta és la data que s'ha fixat el govern central perquè circulin a tot l'Estat un milió de cotxes elèctrics, fet que permetrà estalviar 2.800 tones de petroli. Precisament, el Ministeri d'Indústria va anunciar fa uns dies que preparava un pla per posar en circulació uns 2.000 cotxes elèctrics en els dos anys vinents, i així poder estudiar la ubicació i el nombre de punts de recàrrega necessaris.

Les estacions de servei qüestionen la viabilitat del nou sistema

Però aquest ambiciós objectiu no el veuen tan clar les estacions de servei, que no saben quin serà el seu paper en aquest possible escenari i veuen que poden perdre part del seu negoci amb la reducció de la venda de carburants.

El president de la Federació Catalana d'Estacions de Servei, Manel Amado, diu que "el més lògic" seria que si aquests vehicles funcionen amb "bateries" les benzineres poguessin ser les "distribuïdores" d'aquestes bateries i així compensar en certa manera "els litres que es deixessin de consumir en carburants".

Amado assegura que Catalunya disposa d'una xarxa de 1.114 estacions de servei "plenament capaç d'assumir la implantació del vehicle elèctric", tot i que qüestiona que realment s'arribi a estendre l'ús d'aquests vehicles de manera "massiva".

També recorda que "més de la meitat" del que es paga pels carburants s'ho emporta l'estat espanyol "en impostos" i es pregunta si realment "l'Estat renunciarà a la recaptació més important per a les seves arques".
Anar al contingut