Barcelona fa el primer pas per transformar el Port Vell i topa amb el rebuig veïnal

L'Ajuntament de Barcelona fa el primer pas per transformar el Port Vell en una marina per a iots de gran eslora i defensa el benefici econòmic que generarà. Entitats veïnals hi veuen la privatització de l'espai públic i la creació d'una barrera visual.
Barcelona fa el primer pas per transformar el Port Vell i topa amb el rebuig veïnal
Barcelona

Barcelona fa el primer pas per transformar el Port Vell i topa amb el rebuig veïnal

L'Ajuntament de Barcelona fa el primer pas per transformar el Port Vell en una marina per a iots de gran eslora i defensa el benefici econòmic que generarà. Entitats veïnals hi veuen la privatització de l'espai públic i la creació d'una barrera visual.
TV3
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
El Port Vell de Barcelona podria transformar-se completament i convertir-se en una marina per a grans iots. L'Ajuntament ha aprovat la reordenació que ho faria possible, i assegura que generarà grans beneficis per a la ciutat al voltant del negoci nàutic. Però el projecte provoca el rebuig de moltes entitats veïnals que creuen que el nou port suposarà una barrera visual i econòmica.

La imatge del Port Vell de Barcelona, hereva dels Jocs Olímpics, podria canviar radicalment en pocs mesos. Ara hi ha 400 amarradors per a velers i iots de dimensions relativament petites que es podrien transformar-se en una marina per a grans iots. L'Ajuntament ha aprovat inicialment la modificació del pla especial del Port Vell, presentada per l'empresa anglesa Salamanca Investments.

La primera proposta dels promotors va rebre fortes crítiques d'entitats veïnals i ciutadanes que hi veuen la privatització de l'espai públic i una barrera visual. El govern municipal creu que la reforma situarà Barcelona en el primer lloc mundial del negoci nàutic, i afirma que l'empresa n'ha suavitzat l'impacte.

Antoni Vives, tercer tinent d'alcalde Barcelona, ha explicat que "l'ordenació recull substancialment allò que havíem exigit en el seu moment, i era que la tanca perimetral fos la mateixa que hi ha en aquest moment, que en molts casos millora la que hi ha actualment". Vives afegeix que, entre d'altres, també s'ha marcat que "l'atracament dels vaixells sigui una determinada, per assegurar que els vaixells de més eslora que no dificulten visibilitats".

Tot i això, centenars de persones han format una cadena humana aquest dissabte al voltant del moll d'Espanya per evidenciar el seu frontal rebuig a la reforma. Creuen que és un projecte especulatiu a costa d'un espai de tota la ciutadania. I que reflecteix un model de ciutat excloent.

Horacio Espeche, arquitecte, membre Agrupació Arquitectura i Sostenibilitat del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya i membre de la Plataforma defensem Port Vell, assegura qu estan "farts de barreres, es una societat que continuament està creant barreres, això serà una barrera, no només física sinò una barrera econòmica". Els veïns estan recollint adhesions a la seva pàgina de Facebook.

La Plataforma Defensem el Port Vell dubta dels beneficis de la reforma, que considera que farà pujar més els lloguers de la zona. Ara comença un període d'exposició pública, i a la tardor podria arribar l'aprovació definitiva. Mentrestant, ja s'estan executant algunes obres de condicionament dels molls.

VÍDEOS RELACIONATS