Barcelona afronta la Diada com un repte de mobilitat, que es pot complicar des del migdia

La Guàrdia Urbana de Barcelona ha dissenyat un pla especial per afrontar l'allau d'autocars que arribaran a la ciutat amb motiu de la manifestació de la Diada. Pel que fa al transport públic, es recomana l'ús del metro, ja que les línies d'autobusos es veuran molt afectades pel recorregut de la manifestació.
Barcelona afronta la Diada com un repte de mobilitat, que es pot complicar des del migdia
Barcelona

Barcelona afronta la Diada com un repte de mobilitat, que es pot complicar des del migdia

La Guàrdia Urbana de Barcelona ha dissenyat un pla especial per afrontar l'allau d'autocars que arribaran a la ciutat amb motiu de la manifestació de la Diada. Pel que fa al transport públic, es recomana l'ús del metro, ja que les línies d'autobusos es veuran molt afectades pel recorregut de la manifestació.
Redacció Actualitzat
Una moto circulant pel carril bus.

Una moto circulant pel carril bus.

La celebració de la Diada Nacional de Catalunya és un repte d'organització per a la ciutat de Barcelona perquè ha de rebre un gran nombre de persones. Enguany, tot fa pensar que la manifestació convocada a la tarda al centre de la ciutat serà especialment multitudinària. És per això que la mobilitat es preveu molt complicada.

El repte de rebre centenars d'autocars

La Guàrdia Urbana de Barcelona ha dissenyat un pla especial per afrontar l'allau d'autocars que arribaran a la ciutat amb motiu de la manifestació de la Diada. L'intendent portaveu del cos, Carles Reiner, ha explicat que els vehicles procedents de les comarques de la meitat nord de Catalunya aparcaran a la dreta de l'Eixample i els de la meitat sud, a l'esquerra.

Tindran permís per estacionar al carril bus de carrers com els de Mallorca, València, Balmes, Aribau i Aragó, "que farà com de partió i s'hi podrà aparcar a banda i banda".

L'intendent portaveu remarca que els autocars "deixaran els passatgers i es pararan allà, no hi haurà moviment, perquè si no es veuria molt afectada la fluïdesa". Per això subratlla que els manifestants hauran de recordar on els ha deixat l'autocar, per tornar-hi en acabar. Si amb aquests espais del carril no n'hi ha prou, els autocars seran desviats al Fòrum, Montjuïc o l'entorn del camp del Barça.

Transports públics: més metros, menys autobús

Autobusos a banda, TMB i la Generalitat han reforçat el transport públic per facilitar la mobilitat a la ciutat, i és que la Guàrdia Urbana calcula que, malgrat que la manifestació no començarà fins a les 6 de la tarda, des de les 2 del migdia ja hi poden haver complicacions de trànsit.

Per això es recomana sobretot l'ús del metro. A partir de les 5 de la tarda i les 9 del vespre, es reforçaran amb combois addicionals les línies 1, 2, 3, i 4 de metro, i com que es preveu una gran afluència de persones a les estacions més cèntriques, la de Catalunya i Passeig de Gràcia, es recomana evitar-les i fer servir com a alternativa les de Diagonal, Universitat, Girona o Liceu. A més, TMB reforçarà el personal i els mitjans tècnics en aquestes estacions per ordenar els fluxos de passatge i evitar situacions de risc en vestíbuls i andanes.

Pel que fa als autobusos, TMB avisa que les alteracions de recorregut seran elevades en unes 40 línies d'autobusos que travessen el centre de la ciutat o voregen el parc la Ciutadella, incloses les del Barcelona Bus Turístic, que faran les últimes sortides a les 3 de la tarda. A partir de les 5 de la tarda i fins a les 9 del vespre hi haurà molts desviaments i limitacions de recorregut per intentar mantenir el servei a les zones no afectades per la manifestació.

Pel que fa als Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya s'ha programat que les línies metropolitanes, les de Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia, funcionin amb freqüències de dia feiner a partir de les 12 del migdia i fins a les 11 de la nit, i es posarà també en marxa un operatiu especial d'atenció als usuaris a les estacions.

Per últim, Renfe ha reforçat el servei de Rodalies amb un total de 18 trens addicionals, i els operadors d'autobusos interurbans estaran preparats per si cal incrementar els serveis en funció de la demanda d'usuaris.