Balanç desigual dels veïns afectats un any després de l'arribada de l'AVE a Barcelona

Ja fa un any de l'entrada en funcionament de l'AVE Barcelona-Madrid. Passats aquests dotze mesos, el balanç és satisfactori per a alguns i no tant per a altres. Als barris de Bellvitge i el Gornal de l'Hospitalet de Llobregat, on van aparèixer els esvorancs, han desaparegut les molèsties de sorolls i obres, però alguns comerciants denuncien que l'afluència de compradors no s'ha recuperat. Més enllà, a l'estació de Sants, encara hi ha obres per enllestir.
Balanç desigual dels veïns afectats un any després de l'arribada de l'AVE a Barcelona
Barcelona

Balanç desigual dels veïns afectats un any després de l'arribada de l'AVE a Barcelona

Ja fa un any de l'entrada en funcionament de l'AVE Barcelona-Madrid. Passats aquests dotze mesos, el balanç és satisfactori per a alguns i no tant per a altres. Als barris de Bellvitge i el Gornal de l'Hospitalet de Llobregat, on van aparèixer els esvorancs, han desaparegut les molèsties de sorolls i obres, però alguns comerciants denuncien que l'afluència de compradors no s'ha recuperat. Més enllà, a l'estació de Sants, encara hi ha obres per enllestir.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Els maldecaps continus per les incidències a Rodalies que van causar les obres al tram de Bellvitge i el Gornal van endarrerir la inauguració del servei, que finalment va ser el 20 de febrer del 2008.

Un any després, l'Hospitalet està a punt d'inaugurar la reurbanització de l'avinguda Vilanova, al barri del Gornal. La zona nota l'efecte dels 14 milions promesos per Adif, que ja ha resolt 200 reclamacions de particulars i encara n'estudia 50. A més, compten amb 17 milions d'euros a fons perdut del Ministeri d'Habitatge.

En un altre espai, els voltants del mercat de Sants, ara ja no hi circulen tants camions, però alguns comerciants es queixen que la clientela no ha tornat. Al carrer de Sant Medir confien que a la primavera obriran un pas inferior per a vianants i vehicles que els tornaran a connectar amb els compradors de l'altre costat de les vies.

A l'altre extrem del barri, els pous d'atac de l'AVE -ara fora de servei- observen la urbanització del carrer de Riera Blanca sota les vies. Adif ha endarrerit l'acabament del projecte per incloure-hi un nou col·lector.

Al Parc Agrari del Llobregat, on les línies de l'AVE desapareixen sota cols i carxofes, tots els agricultors treballen en els terrenys que els van expropiar temporalment.

A un quilòmetre i mig més enllà hi continuen les obres de la línia 9 al voltant de la futura estació intermodal del Prat de Llobregat, on també farà parada l'AVE. El vestíbul actual ha d'anar a terra i se'n construirà un de nou sota una gran coberta. Segons tècnics de la zona, aquestes obres ja van amb retard.

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS