Imatge del conseller d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, amb el director d'Expoelectric, Ramon Caus, i la regidora de Mobilitat de l�…
Imatge del conseller d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, amb el director d'Expoelectric, Ramon Caus, i la regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal, l'1 d'octubre de 2016. (Horitzontal)

Baiget assegura que "cal més pedagogia" per estendre l'ús del vehicle elèctric a Catalunya

ACN Barcelona.-El conseller d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, que aquest dissabte ha inaugurat la sisena edició d'Expoelectric, el saló més important del sud d'Europa sobre mobilitat elèctrica, ha assegurat que "cal més pedagogia" per estendre l'ús del vehicle elèctric a Catalunya. En aquest sentit, Baiget ha apuntat que una de les claus per aconseguir-ho passa per instal·lar més punts de recàrrega lenta a les llars catalanes i a les comunitats de veïns i perquè la ciutadania sàpiga que si compra un vehicle elèctric el podrà carregar a les nits a casa seva "com qui carrega un telèfon mòbil". En aquest sentit, el conseller ha assenyalat que actualment hi ha 4.000 punts de recàrrega lenta a Catalunya i que l'objectiu és arribar als 25.000 en el curt termini. Sobre el certamen, Baiget ha destacat que Expoelectric és un certamen "consolidat" que ha de ser la "llavor" perquè cada vegada hi hagi més mobilitat sostenible a Catalunya.

Jordi Baiget ha recordat que Catalunya, on només 7 de cada 1.000 vehicles que es venen són elèctrics, està molt lluny encara de països com Noruega o Holanda on la implantació del vehicle elèctric és una realitat amb el 24% i el 10% respectivament de les vendes totals. En aquest sentit, el conseller d'Empresa i Coneixement ha dit que l'estratègia per estendre l'ús d'aquest tipus de vehicles passa per tres factors: tecnologia, conscienciació i facilitat en la recàrrega.Sobre la recàrrega, Baiget ha assegurat que el Govern està fent un esforç important per instal·lar punts de recàrrega a tot el territori. Aquí, ha apuntat que de punts de recàrrega ràpida se n'estrenaran 11 aquest mes d'octubre per arribar a la xifra de 30 a tot Catalunya i amb l'objectiu a curt termini d'arribar als 100. Pel que a als de càrrega semi-ràpida, d'entre tres i quatre hores, ja n'hi ha instal·lats 40 i la voluntat del Govern és arribar als 400 ubicats a pàrquings, equipaments municipals, hospitals o centre comercials, per exemple.Tot i que ha reconegut que calen més punts de recàrrega, Baiget ha deixat clar que on s'ha de focalitzar l'esforç és en la instal·lació de punts de recàrrega lenta a les llars. Actualment n'hi ha 4.000 d'instal·lats i l'objectiu és arribar als 25.000. Aquí, el conseller ha assegurat que cal molta pedagogia per fer entendre a la ciutadania que el cotxe es pot carregar a casa a les nits com fem cada dia amb els nostres dispositius mòbils. "Si carreguem el cotxe a casa la despesa és la mateixa que utilitzar un assecador, mentre que fer-ho a un punt ràpid gasta l'electricitat d'un edifici de 10 pisos", ha destacat.Expoelectric 2016Baiget, que ha inaugurat la sisena edició d'Expoelectric, acompanyat de la regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal, i del director del certamen, Ramon Caus, entre d'altres autoritats, ha destacat que la fira, que es podrà visitar entre avui i demà diumenge a l'Arc de Triomf de Barcelona, ja està plenament consolidada i que hauria de ser la "llavor" per fomentar la mobilitat sostenible a Catalunya. L'edició d'enguany compta la presència de més de 40 expositors que presenten al certamen les seves darreres novetats i un ampli programa d'activitats lúdiques i formatives, totes elles gratuïtes i per a tots els públics, entre les que s'inclouen la conducció de vehicles de zero emissions de darrera generació. També es pot veure una àmplia oferta de bicicletes i motocicletes elèctriques i punts de recàrrega per a cotxes, per exemple. Entre els vehicles que es poden provar hi ha les darreres novetats de firmes com Nissan o Renault, amb molta experiència en el sector, i d'altres que hi ha apostat amb força com Volkswagen, KIA o Audi. El director de la fira, Ramon Caus, ha destacat la importància que els visitants puguin provar els vehicles perquè, segons ha afirmat, entre el 80 i el 90% dels que ho fan queden positivament sorpresos per les seves prestacions i comoditat.La gran novetat d'aquesta sisena edició és el projecte e-Casa, una llar eficient endollada a un vehicle elèctric, un projecte pioner a nivell europeu que recrea un habitatge autosuficient energèticament que utilitza el vehicle elèctric com a gestor de l'energia. Promoguda per la Generalitat, a través de l'Institut Català d'Energia (ICAEN), l'e-Casa busca mostrar a la ciutadania un nou paradigma d'habitatge altament eficient en el que el vehicle elèctric ja no és només un mitjà de transport, sinó que es converteix en un element capaç de subministrar energia a la xarxa per a l'ús domèstic.La llar, creada en col·laboració amb Nissan, Panasonic i el Clúster d'Eficiència Energètica de Catalunya (CEEC), entre d'altres empreses, està equipada amb acumuladors que emmagatzemen l'energia renovable procedent d'elements de generació, com plaques solars fotovoltaiques, per a proveir-se d'energia neta i sostenible. També compta amb un prototip de la xStorage de Nissan, un nou sistema d'emmagatzematge domèstic d'energia que oferirà als consumidors, a partir de 2017, una segona vida sostenible per a les bateries dels vehicles elèctrics quan la seva vida útil s'hagi acabat. Una altre de les activitats d'Expoelectric que repeteix una edició més són els e-Coloquis i el seu format de xerrades informatives que toquen tota classe de qüestions relacionades amb el sector. Per últim, i per tercer any consecutiu, Expoelectric torna a elebrar l'e-Concert, un concert musical en directe que transcorre al mateix temps que circulen vehicles elèctrics i híbrids endollables entre l'escenari i l'auditori. Una demostració innovadora i única a Europa per a que el públic visqui en primera persona la millora de l'entorn en una ciutat 100% elèctrica.

Anar al contingut