AVE Barcelona-París, sis mesos de vida, sis mesos de retards

L'AVE Barcelona-París té una puntualitat del 80%, molt lluny de la d'altres serveis, com el Barcelona-Madrid, que se situa en el 98%
AVE Barcelona-París, sis mesos de vida, sis mesos de retards
Barcelona

AVE Barcelona-París, sis mesos de vida, sis mesos de retards

L'AVE Barcelona-París té una puntualitat del 80%, molt lluny de la d'altres serveis, com el Barcelona-Madrid, que se situa en el 98%
Redacció
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Avui fa mig any que Barcelona va quedar unida amb França amb l'alta velocitat. Després de 25 anys de retard es complia aquesta fita i a partir del 15 de desembre surten diàriament trens directes de Barcelona a París i a ciutats com Lió, Marsella o Tolosa. Però el balanç d'aquests sis mesos no és del tot satisfactori.

Hi ha un tram entre Perpinyà i Montpeller on els trens han de reduir la velocitat perquè França no té intenció de convertir aquest tram a l'alta velocitat i precisament és en aquest tram on es concentren la majoria de problemes. En un recorregut de prop de 180 quilòmetres comparteixen la via els trens de mercaderies i els d'alta velocitat, i això complica el trànsit.

Santiago Montero, enginyer industrial expert en infraestructures, explica que als francesos no els importa tant com funcionen les infraestructures dels països que els envolten, estan més preocupats pel funcionament de tot allò que passa a l'interior del seu país, i la resta és secundari.

L'AVE Barcelona-París te una puntualitat del 80%, molt lluny de la d'altres serveis, com el Barcelona-Madrid, que se situa en el 98%. I la constatació que les companyies en són conscients és que les compensacions en cas de retard tampoc són les mateixes.

Perquè a un passatger li retornin el preu íntegre del bitllet en el trajecte Barcelona-París cal que el tren es retardi 90 minuts. Mentre que en el de Barcelona-Madrid n'hi ha prou amb 30 minuts de retard.

De fet, en el viatge inaugural la gent ja va poder ser testimoni del retard provocat per la invasió d'animals a les vies.

Les reclamacions

Molts usuaris de la connexió Barcelona-França en pateixen les conseqüències. Hi ha molta gent que ja ni presenta reclamacions perquè els retards són tan habituals que perdrien massa temps amb les gestions. A vegades tampoc serveix de res perquè en el moment de reclamar la companyia tira pilotes fora. Per exemple, un usuari diu que per un retard del tren d'alta velocitat de Sevilla li van tornar el bitllet íntegre només 15 minuts després i que en canvi, en el de Barcelona-París, amb un retard d'una hora i mitja, no van abonar-li res.

Durant aquest període de sis mesos, Renfe ha rebut prop de cinquanta reclamacions per falta de puntualitat en els AVE i els TGV que travessen la frontera.

VÍDEOS RELACIONATS