Avancen les obres de desdoblament del tram final de l'Eix del Llobregat nord

Un dels punts negres a les carreters catalanes, pels col·lapses de trànsit que s'hi formen, és l'Eix del Llobregat. Les cues, entre el Bages i el Berguedà, hi són habituals els caps de setmana. A finals d'any, previsiblement, les coses canviaran. Serà quan ja estiguin enllestides les obres de desdoblament de la carretera en aquest tram, que es convertirà en autovia. A més d'alleugerir-hi el trànsit, s'hi vol reduir la sinistralitat.
Avancen les obres de desdoblament del tram final de l'Eix del Llobregat nord
Balsareny

Avancen les obres de desdoblament del tram final de l'Eix del Llobregat nord

Un dels punts negres a les carreters catalanes, pels col·lapses de trànsit que s'hi formen, és l'Eix del Llobregat. Les cues, entre el Bages i el Berguedà, hi són habituals els caps de setmana. A finals d'any, previsiblement, les coses canviaran. Serà quan ja estiguin enllestides les obres de desdoblament de la carretera en aquest tram, que es convertirà en autovia. A més d'alleugerir-hi el trànsit, s'hi vol reduir la sinistralitat.
Actualitzat
Les obres de desdoblament de l'Eix del Llobregat nord, la C-16, entre les comarques del Bages i el Berguedà ja estan molt avançades en el tram final, a l'altura de Navàs, on està pràcticament acabat. En aquest punt s'han millorat els revolts perillosos de la "granota", un dels punts negres d'aquesta via. El tram que es convertirà en autovia té 13 quilòmetres, quatre dels quals són de variant nova. S'hi construeixen dues calçades, una per a cada sentit, de set metres cadascuna. Aquests dies s'està treballant en la construcció dels dos enllaços de l'autovia a Balsareny i les dues rotondes per evitar col·lapses. El desdoblament de l'Eix del Llobregat, que ha d'estar acabat a finals d'any, ha de servir per descongestionar i millorar la circulació, sobretot els caps de setmana d'hivern, i també per reduir els nombrosos accidents de trànsit que acumula aquesta via.