Avancen a bon ritme les obres de perforació del nou túnel de Vielha

Les obres de perforació del nou túnel de Vielha, que ha d'estar enllestit l'any 2005, avancen a bon ritme. Ja hi ha prop de dos quilòmetres de galeria nova. L'obra originarà 700.000 metres cúbics de pedres i roques, que es dipositen als abocadors que s'han habilitat a banda i banda de muntanya. La major part d'aquesta runa s'utilitzarà per fabricar el formigó que es necessita per construir el túnel.
Avancen a bon ritme les obres de perforació del nou túnel de Vielha
Vielha

Avancen a bon ritme les obres de perforació del nou túnel de Vielha

Les obres de perforació del nou túnel de Vielha, que ha d'estar enllestit l'any 2005, avancen a bon ritme. Ja hi ha prop de dos quilòmetres de galeria nova. L'obra originarà 700.000 metres cúbics de pedres i roques, que es dipositen als abocadors que s'han habilitat a banda i banda de muntanya. La major part d'aquesta runa s'utilitzarà per fabricar el formigó que es necessita per construir el túnel.
Actualitzat
Els aranesos consideren important la nova infraestructura, però miren amb recel la seva entrada en funcionament. Ara per ara, tots els vehicles han de circular per l'antic pas, de més de cinquanta anys. Per augmentar la seguretat i evitar que es creuin dos camions a l'interior, a mitjans d'aquest mes d'octubre es posarà en marxa una nova senyalització semafòrica. Fins que no estigui acabat el nou túnel, funcionaran els semàfors que hi ha situats a les dues boques del pas subterrani. En aquests punts s'aturaran els camions fins que el senyal es posi verd. D'aquesta manera s'evitarà que es creuin a l'interior de la galeria. L'obra, que té un pressupost de més de 128 milions d'euros i ha d'estar acabada l'any 2005, inclou també la construcció del centre de control del túnel, en què ja es treballa a la cara nord.