Augmenten les denúncies per frau en trucades a números 800

L'últim informe de la Confederació Espanyola de Mestresses de Casa, Consumidors i Usuaris denuncia l'augment de les reclamacions relacionades amb telèfons començats per 806 i 807 que s'han disparat en els últims mesos. També s'han multiplicat les denúncies per les connexions fraudulentes a Internet mitjançant els números 907. Tot plegat fa que les associacions de consumidors reclamin un canvi en la legislació sobre l'accés a aquests telèfons.
Augmenten les denúncies per frau en trucades a números 800
Consum

Augmenten les denúncies per frau en trucades a números 800

L'últim informe de la Confederació Espanyola de Mestresses de Casa, Consumidors i Usuaris denuncia l'augment de les reclamacions relacionades amb telèfons començats per 806 i 807 que s'han disparat en els últims mesos. També s'han multiplicat les denúncies per les connexions fraudulentes a Internet mitjançant els números 907. Tot plegat fa que les associacions de consumidors reclamin un canvi en la legislació sobre l'accés a aquests telèfons.
Actualitzat
Les reclamacions i queixes de consumidors sobre els telèfons començats per 806 o 807 s'han disparat en els últims mesos. Així ho constata un informe de la Confederació Espanyola de Mestresses de Casa, Consumidors i Usuaris, que denuncia el frau de molts concursos i promocions que es vinculen a aquests telèfons. Però també d'ofertes de treball. Un cop s'hi truca, comencen les irregularitats: no s'informa del cost de la trucada, l'operadora despenja però els tons continuen sonant i l'empresa comença a cobrar, es fa una bateria de preguntes per allargar la trucada... En definitiva, passats 3 minuts i amb cost d'uns 4 euros, l'oferta de treball resulta que no existeix i demanen que es repeteixi la trucada un altre dia. També s'han multiplicat les denúncies per les connexions fraudulentes a Internet mitjançant els números 907. La descàrrega involuntària d'un programa acaba desviant la connexió d'Internet a un número de tarifa més cara. El resultat són factures que sovint superen els 3.000 euros. Reclamar resulta igualment costós, ja que sovint s'ha de recórrer a la via judicial, perquè la majoria d'operadores d'aquests telèfons no estan adherides a cap Junta Arbitral de Consum. Tot plegat fa que les associacions de consumidors reclamin un canvi en la legislació sobre l'accés a aquests telèfons. En només 3 mesos, aquesta associació ha rebut 1.500 queixes per aquest motiu, més de les que reben per problemes bancaris o de vivenda.